Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
26-06-2019
BMW VISION DC ROADSTER

Al meer dan 90 jaar lang is de 2 cylinder boxermotor belangrijk voor de identiteit van BMW Motorrad, zowel technisch als optisch. Maar wanneer de BMW Group steeds verder gaat in het omzetten van hun producten naar volledig electrische aandrijving, hoe gaat een dergelijke BMW er dan uitzien? Een mogelijk antwoord wordt gegeven met de BMW Motorrad Vision DC Roadster.

Met deze vraag worstelt elk bestaand merk met een uitgesproken identiteit. Edgar Heinrich, Head of Design BMW Motorrad, vertelt ons dat de motor herkenbaar zal zijn als een BMW en appelleert aan de ervaring van iedereen die al eens electrisch gereden heeft. De ervaring van een enorm koppel en een voortdurende acceleratie, die brute kracht, daar gaat BMW een gezicht aan geven. BMW Motorrad geeft met de Vision DC Roadster ons alvast een kijkje naar de toekomst.















Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 2008 - In 2010 werd de serie aangevuld met de G 650 GS, die in Nederland niet werd geïmporteerd. Intussen bracht BMW zelf een eigen model uit voor het 450cc-endurosegment. Deze motor, met type-aanduiding G 450 X, werd voorgesteld op de EICMA 2007 beurs van Milaan en werd gecommercialiseerd vanaf het voorjaar 2008. Het is niet bekend of Husqvarna enige inbreng heeft gehad bij de ontwikkeling van dit model. Vanaf 2008 werd de K-serie opgewaardeerd met 1300cc-motoren (de K 1300-serie). Vreemd genoeg kwam BMW in 2008, vlak vóór de overname van Husqvarna, met een eigen enduromotor. Het was de eerste stap van BMW in de richting van meer algemene takken van motorsport, na de deelnames in het wereldkampioenschap zijspanraces en de Dakar-rally. De G 450 X was in elke geval géén Husqvarna-kloon, want de machine zat vol vernieuwende ontwikkelingen. Het blok werd later zelfs in de Husqvarna machines gebouwd.
© 2000 - 2020 Motoroccasion