Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
23-10-2019
De Honda GL 1800 Gold Wing 2020



In 2018 is de Gold Wing helemaal opnieuw ontworpen met een radicale gewichtsvermindering, nieuw frame, dubbele wishbone voorophanging, Apple CarPlay, elektrisch windscherm, Smart Key, 4 rij-modi, Hill Start Assist, Honda Selectable Torque Control (HSTC) en 4 kleppen per cilinder op de iconische zescilinder.
Voor 2020 zijn er nog een paar extra vernieuwingen toegevoegd en geniet de Gold Wing van een nieuwe FI en DCT-updates om de wendbaarheid met lage snelheid te optimaliseren. De Gold Wing Touring versies genieten nu van vernieuwde ophanging en grotere handvatten voor de passagier, om het comfort over lange afstanden nog verder te verbeteren. De nieuwe Matte Ballistic Black Metallic Gold Wing Bagger mét DCT, krijgt gezelschap van een Pearl Glare White Gold Wing Touring Deluxe.

Met het blok en het rijwielgedeelte als gemeenschappelijk platform, zal de nieuwe ‘Wing’ beschikbaar zijn in een basiseditie maar ook in een Touring-uitvoering met afneembare topkoffer. De Gold Wing Touring Deluxe heeft DCT én een airbag, voor nog meer veelzijdigheid en comfort.





Het blok en rijwielgedeelte werden in 2018 samen ontwikkeld zodat de rij-houding meer naar voor verplaatst werd en de motorfiets een stuk compacter is geworden. Het aluminium balkenframe is gebouwd rond de link-voorvork waardoor het blok een heel stuk verder naar voor kon geplaatst worden – omdat het voorwiel in een meer verticale lijn beweegt – en er betere kwaliteit van de voorophanging verzekerd wordt. Dit dankzij een stijvere structuur en een verminderde wrijving. De demping kan elektronisch aangepast worden. 

De afmetingen van het blok werd geoptimaliseerd, maar op het vlak van vermogen en koppel werd er helemaal niets ingeleverd. De zescilinder wordt sinds 2018 gestuurd door Throttle By Wire en er zijn 4 rij-modi: TOUR, SPORT, ECON en RAIN. De Honda Selectable Torque Control (HSTC) zorgt ervoor dat het achterwiel altijd de best mogelijke grip heeft terwijl de demping van de ophanging en het Combined Braking System (CBS) afhankelijk zijn van de gekozen rij-mode. Hill Start Assist (HSA) en Idling Stop verhogen het gebruiksgemak en de efficiëntie.





De manuele versnellingsbak heeft 6 versnellingen terwijl het nieuwe DCT-systeem 7 versnellingen heeft. Daarbij worden het koppelingsgevoel, de schakelsnelheid en het toerenbereik voor op- en terugschakelen bepaalt door de gekozen rij-modus. De manuele geschakelde motor gebruikt dezelfde techniek voor de achteruitversnelling als het vorige model, op de DCT-versie is er een ‘wandelmodus’ functie die je toestaat stapvoets voor- én achteruit te rijden.

Boven alles, vind je een nieuw gevoel van vrijheid op de 2020 Gold Wing. Het prestatieniveau gaat hand in hand met een nog groter gevoel van ontspanning. Het nieuwe kuipwerk geleidt de lucht rond de rijder en het elektrische windscherm kan naar elke voorkeur ingesteld worden.  
Kenmerken zoals het Smart Key Systeem, Apple CarPlay en Bluetooth connectiviteit verhogen het gebruiksgemak nog verder.

Beschikbare kleuren:
Gold Wing: Matte Majestic Silver Metallic
**NIEUW** Gold Wing met DCT: Matte Ballistic Black Metallic.
Gold Wing Touring: Candy Ardent Red / Darkness Black Metallic
Gold Wing Touring Deluxe (met DCT & air bag): Darkness Black Metallic / Grey, Ardent Red / Black en Pearl Glare White (nieuwe kleur!) 

Je droomGOLDWING nog niet gevonden?
De beste koop vind je op Motoroccasion.nl


#Honda #Goldwing #motoren #Motoroccasion #motorkopen
 



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1948 - In 1948 werden proeven genomen met een 100cc-tweecilinder tweetakt boxermotor, de R 10. In dat jaar kwamen ook de eerste 250cc-eencilinders weer van de band.
© 2000 - 2024 Motoroccasion