Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
13-01-2020
De nieuwe Triumph Street Triple S



De Triumph Street Triple S gaat vol aanvalslust 2020 in. Hij krijgt een nog agressievere houding en een geheel nieuwe sportieve styling in lijn met het topmodel Street Triple RS. Met verbeterde technologie, topspecificaties en een hoogwaardige afwerking is de nieuwe Street Triple S de te kloppen motor in het sportbike-middensegment. Hij is licht, wendbaar en dynamisch. Triumph levert het karaktervolle 660 cc driecilinderblok nu ook in een versie met 35 kW (47,6 pk) vermogen. Dan volstaat een A2-rijbewijs om met de nieuwe Street Triple S te rijden. De nieuwe Street Triple S staat vanaf eind februari bij de dealer voor een prijs van € 8.300,- in België en € 10.400,- in Nederland.

Trendsettend vanaf het allereerste begin
Licht, snel, speels, wendbaar en stijlvol - de Street Triple heeft sinds zijn lancering in 2007 een ongelooflijke impact op de motorwereld gehad met zijn kenmerkende karakter en opwindende driecilindermotor. Deze motor heeft de middleweight sports category opnieuw gedefinieerd. De Street Triple is van meet af aan de te kloppen machine als het gaat om zijn combinatie van agressieve looks, licht en intuïtief rijgedrag, opwindend vermogen en zijn unieke driecilider geluid.



Volledig A2-rijbewijs compliant  met zijn karaktervolle 660 cc driecilinder
De karaktervolle 660 cc driecilinder van de nieuwe Street Triple S levert verslavende prestaties, pakt vlot op bij lage toeren en reageert pittig op het gas in het hele toerenbereik. Hij levert een vermogen van 35 kW (47,6 pk) en een koppel van 60 Nm in A2-rijbewijs configuratie. Een Triumph-dealer kan dat aanpassen zodra de rijder zijn volledige rijbewijs heeft behaald, zodat het volledige vermogen van 70 kW (95,2 pk) bij 11.250 t/min en het volledige koppel van 66 Nm bij 9.250 t/min beschikbaar is.
Voor de Euro 5-homologatie is de uitlaat aangepast en die levert nu een nog rijker en dieper Triumph-driecilindergeluid, aangevuld met een opwindend inlaatgeluid bij het accelereren.

Veel agressievere looks, houding en stijl
Met een belangrijke update van de iconische styling heeft de nieuwe Street Triple S een veel agressievere look, met een duidelijke knipoog naar het uiterlijk van het topmodel Street Triple RS. 
De LED-koplampen zijn helemaal nieuw, met een kenmerkende en opvallende vorm en een scherpere en doelgerichtere stijl. Ze zijn nu ook witter en helderder dan bij de vorige generatie Street Triple S en voorzien van nieuwe dagrijverlichting, die bijdraagt aan de zichtbaarheid.
Het bodywork is ook allemaal nieuw - hoekiger, sportiever en met veel mooiere lijnen. Het nieuwe fly screen en de luchtinlaat zijn nu uitgesprokener, met een vormtaal die is doorgetrokken via de nieuwe koplampen naar de zijpanelen en de achterkant. Bovendien zijn de afwerking en detaillering verbeterd met nieuwe, eigentijdse spiegels die beter afstelbaar zijn.
Voor een nog modernere stijl is de nieuwe Street Triple S verkrijgbaar in Crystal White, met Diablo Red en Black decals, zwarte tankbadges en een gestructureerd zwart achtersubframe.



Componenten met hoge specificaties 
Met de lichtste wielen in zijn klasse is de nieuwe Street Triple S een zeer wendbare, opwindende en toegankelijke motor die een precies en betrokken rijgedrag biedt.
De iconische Gullwing swingarm levert torsiestijfheid en zijdelingse flexibiliteit, wat de stabiliteit bij hogere snelheden maximaliseert. Terwijl het geoptimaliseerde scharnierpunt een natuurlijke weerstand biedt tegen het samendrukken van de RSU-achterdemper bij harde acceleraties. Het levert een uiterst controleerbare acceleratie uit krappe bochten op en een precieze handling.
De vering is van hoogwaardig niveau op de nieuwe Street Triple S, met een Showa-voorvork met vorkpoten van 41 mm diameter en een veerweg van 110 mm en een instelbare Showa-monoshock-achterwielophanging met 124 mm veerweg.
Voor ongelooflijke remkracht met de nieuwste generatie ABS beschikt de Street Triple S over dubbele remschijven voor met Nissin-remklauwen en een enkele vaste achterschijf met een eersteklas Brembo-remklauw. De all-weather Pirelli Diablo Rosso III-banden blinken uit door duurzaamheid en consistente prestaties.
De nieuwe Street Triple S biedt ook een hoog niveau van rijdersgerichte en ritverbeterende  technologie, waaronder:  ride-by-wire, traction control en twee rijmodi (Road en Rain). Deze stellen de gasrespons en de traction control in op de rijomstandigheden.

60+ originele Street Triple-accessoires beschikbaar voor extra bescherming, comfort en stijl.
Om de nieuwe Street Triple te personaliseren heeft Triumph een assortiment van meer dan 60 originele accessoires, waaronder: moderne, nieuwe scrollende LED-indicatoren, een nieuw fly screen en nieuwe machinaal bewerkte spiegels en remvloeistofreservoirs. Daarnaast is er een nieuwe serie stijlvolle waterbestendige bagagetassen met snelkoppelingsbevestiging beschikbaar, waaronder een tanktas en een tail pack. Andere extra’s zijn de Triumph Shift Assist quickshifter voor op- en terugschakelen zonder gebruik van de koppeling, Arrow-uitlaat en verstelbare hendels. Voor extra comfort zijn er verwarmbare handgrepen met meerdere instellingen, terwijl er voor extra stijl en details een nieuwe buddy afdekkap, een belly pan in een nieuwe kleur en een kentekenplaathouder zijn. 

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Gangmaakmotorfiets" betekent: Motorfiets voor het gangmaken van wielrenners in baanwedstrijden. Een dergelijke motorfiets wordt ook stayer genoemd. Afhankelijk van de lengte van de baan worden lichtere dan wel zwaardere motorfietsen gebruikt. De zware gangmaakmotorfietsen zijn uiterst imposante motorfietsen met een 2000CC (Anzani) o f 2400CC (BAC ) v-twin motorblok en een enorm stuur. Door de zitpositie van de berijder/ gangmaker, rechtop en wijdbeens, wordt een dusdanig grote slipstream gecreëerd dat de wielrenner erachter snelheden van rond de honderd kilometer per uur kan bereiken. De bestuurder speelt een belangrijke rol in de wedstrijd. Niet alleen moet hij in nauwe samenwerking met de wielrenner een zo hoog mogelijke snelheid trachten te bereiken, maar hij kan ook door een (plotselinge) verandering in zijn zitpositie een langskomende concurrent een windklap toedienen, waardoor deze snelheid verliest. Door het vacuüm dat achter de gangmaker of stayermotorfiets ontstaat zijn wielrenner en gangmaker in staat met elkaar te praten. Baanwedstrijden voor wielrenners bestaan nog steeds, maar worden niet meer achter gangmaakmotorfietsen verreden. Als gangmaakmotorfietsen werden in het verleden ook dernies gebruikt.
© 2000 - 2024 Motoroccasion