Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
28-05-2019
Ducati behaalt de eerste plaats op het Concorso d'Eleganza Villa d'Este met het originele Hypermotard 950 Concept



Een originele Hypermotard 950 wint de 'Concept Bikes: New Design and Prototypes by Manufacturers and Independents' categorie in Villa d'Este. De concept bike is ontwikkeld door het Centro Stile Ducati en is een groot succes bij het publiek, ook op sociale netwerken. Opnieuw een belangrijke prijs voor Ducati's stijl en ontwerp na de Red Dot Award die onlangs werd gewonnen door de Diavel 1260.

Borgo Panigale, Bologna, Italië, 27 mei 2019 - Een originele versie van de Hypermotard 950 heeft de eerste plaats gewonnen in de categorie 'Concept Bikes: New Design and Prototypes by Manufacturers and Independents' op het prestigieuze Concorso d'Eleganza Villa d'Este in Cernobbio aan het Comomeer.
 





De concept bike, ontworpen door het Centro Stile Ducati, benadrukt nog meer het lichte en krachtige karakter van de Hypermotard 950 dankzij de extreme verhoudingen van het kuipwerk en de compacte, full led koplamp. De dubbele persoonlijkheid van deze motorfiets, die een racekarakter combineert met dat van een urban warrior, wordt benadrukt door technische details geïnspireerd door de MotoGP en een grafisch ontwerp met een hoge impact geïnspireerd door urban graffiti.
 
De keuze van de jury van de Villa d'Este werd bevestigd door het grote succes van het Ducati prototype op de sociale netwerken. Binnen slechts een paar uur tijd behaalde het prototype duizenden likes op de Instagram- en Facebookpagina's van het bedrijf.
 
"Ik ben blij met het succes van de concept bike die we hebben gepresenteerd voor de wedstrijd, die volgt op de Red Dot Awards die we onlangs hebben behaald met de Diavel 1260," aldus Andrea Ferraresi, directeur van het Centro Stile Ducati. "Stijlconcepten zijn ook nuttig voor de presentatie van nieuwe elementen, in dit geval met name het grafisch ontwerp, en voor de beoordeling van de reacties die ze inspireren. We zijn erg blij met het succes op de sociale netwerken. Gezien het belang en de aandacht die wij besteden aan stijl, een van de basiswaarden van ons bedrijf, maakt het ontvangen van prijzen bij dit soort gelegenheden ons altijd bijzonder trots."





De Concorso d'Eleganza Villa d'Este, voor het eerst georganiseerd in 1929, werd gelanceerd om de schoonheid van historische auto's en motorfietsen te eren en is vandaag de dag de meest exclusieve internationale competitie vol traditie. De categorie 'Concept Cars en Prototypes' werd in 2002 geïntroduceerd, naast de categorieën die voorbehouden zijn aan voertuigen uit het verleden, om een blik te werpen op de toekomst van de auto- en motorsector.

Je droomDUCATI nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl
https://www.motoroccasion.nl/motoren/zoeken/ducati-b11.html
#ducati #hypermotard #miotoroccasion

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2020 Motoroccasion