Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
18-06-2020
Fantic Motor weer terug in Nederland!



Sinds de jaren ‘70 is Fantic actief geweest met  het produceren van verschillende motorfietsen in de cross, enduro en op de weg. Onlangs lanceerden ze een lijn wegmotoren met o.a. scramblers en een all-road model. Een aantal Nederlandse motorbedrijven zijn dealer geworden van Fantic en dit breidt zich nog uit. Wij spraken Fantic dealer Loek Bodelier van Loek Bodelier Motorcycles uit Echt op het moment dat de motoren bij hem de showroom binnen rolden en hij wist ons te vertellen dat zowel de kwaliteit als de funfactor van deze Italiaanse motorfietsen erg hoog is.



In 1968 werd Fantic Motor in Italië opgericht. Het merk is in Nederland in de vergetelheid geraakt maar kent een rijke historie. In de jaren ’70 was de 125cc Fantic Chopper toch wel de motor die je wilde rijden als je Easy Rider had gezien. Een brede lijn en successen met cross- en enduromotoren wordt nog steeds voortgezet.  Fantic doet nu weer van zich spreken met de Caballerolijn en enduro en motard modellen. Geschiedenis Fantic Motors, 50 jaar motorhistorie: https://youtu.be/RtDiaubSivI

Je droomFANTIC nog niet gevonden? De beste koop doe je op www.motoroccasion.nl



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: HONDA in 1959 - In 1959 werd de laatste Benly als moderne verschijning met een 125 cc OHC viertakt tweecylinderblok op de markt gebracht. Het was goed voor 112 km/uur en kreeg de type aanduiding C92 mee. In juli van 1958 introduceerde men in Japan 's werelds meest succesvolle motorfiets ooit, de C100 Super Cub. Het ontwerpen van de Super Cub nam drie jaar in beslag en werd een goedkope en praktische motorfiets die iedereen wel ergens voor kon gebruiken. Deze multifunctionele machine had een 50cc viertakt OHV motorblok, een centrifugaalkoppeling en een drietraps transmissie. Het was een motor die zo gemakkelijk te berijden was dat iedere opstapper van de bromfiets maar ook iemand zonder ervaring er als vanzelf mee wegreed. Het innovatieve frame zonder middenstang deed het ook goed bij de dames en zette een nieuwe trend in het segment woon-werk verkeer. Het woord "scooterette" werd gebruikt om het type zonder middenstang aan te duiden en werd verkocht in een 50, 70 en 90 cc versie. In 1959 werd de eerste Honda motorfiets verkocht in Amerika en werd daardoor meteen 's werelds best verkochtte transportartikel (dertig miljoen tot op heden). Als bewijs van het superbe concept en design is het feit dat de hedendaagse C50, C70 en C90's alleen maar detailverbeteringen hebben ondergaan in het nu vijfentwintig-jarig gebruik van het ontwerp van deze motorblokken. In datzelfde jaar, 1959, introduceerde Honda de 250 cc C72 Dream in Amsterdam. Dit was de eerste Japanse motorfiets die officieel werd geƫxposeerd in Europa. Het publiek verbaasde zich over het ongewone geperste stalen frame, de scharnierende achterbrug en de voorvering, het aluminium OHC motorblok, de startmotor en de knipperlichtinstallatie.
© 2000 - 2025 Motoroccasion