Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
18-06-2020
Fantic Motor weer terug in Nederland!



Sinds de jaren ‘70 is Fantic actief geweest met  het produceren van verschillende motorfietsen in de cross, enduro en op de weg. Onlangs lanceerden ze een lijn wegmotoren met o.a. scramblers en een all-road model. Een aantal Nederlandse motorbedrijven zijn dealer geworden van Fantic en dit breidt zich nog uit. Wij spraken Fantic dealer Loek Bodelier van Loek Bodelier Motorcycles uit Echt op het moment dat de motoren bij hem de showroom binnen rolden en hij wist ons te vertellen dat zowel de kwaliteit als de funfactor van deze Italiaanse motorfietsen erg hoog is.



In 1968 werd Fantic Motor in Italië opgericht. Het merk is in Nederland in de vergetelheid geraakt maar kent een rijke historie. In de jaren ’70 was de 125cc Fantic Chopper toch wel de motor die je wilde rijden als je Easy Rider had gezien. Een brede lijn en successen met cross- en enduromotoren wordt nog steeds voortgezet.  Fantic doet nu weer van zich spreken met de Caballerolijn en enduro en motard modellen. Geschiedenis Fantic Motors, 50 jaar motorhistorie: https://youtu.be/RtDiaubSivI

Je droomFANTIC nog niet gevonden? De beste koop doe je op www.motoroccasion.nl



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1921 - De eerste BigTwins, een V-Twin met 1200cc, wordt op de markt gebracht. In de JD en FD modellen is een grote keuze aan accessoires verkrijgbaar zoals verlichte tellers, passagierszadel en een claxon. Het Model W is nooit goed in de Verenigde Staten verkocht en de verwachte toename in motortrijders die zouden gaan rijden op Sport Twins bleek niet uit te komen. In 1921, twee jaar na de introductie van de model W, begon Indian met het aanbieden van hun Scout, die vergelijkbaar in grootte was, maar sneller en veel populairder. Het model W zou meer kosten dan een tweedehands Ford T model en ongeveer negen tiende van de kosten van de Harley-Davidson een liter V-Twin motor, waardoor het aantrekkelijk noch als basis het vervoer, noch als een sportieve auto. Hoewel het model W goed verkocht in Europa beŽindigde Harley-Davidson in 1923 de productie om zich meer te richten op hun eencilinder modellen.
© 2000 - 2020 Motoroccasion