Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
26-10-2020
Honda MSX 125 GROM 2021



Honda’s recept voor een eenvoudige, leuke en toch functionele kleine motorfiets begon in 1963 met de iconische Monkey. Dat idee werd voor elke volgende generatie heruitgevonden met de Dax, de Ape en sinds 2018 een gemoderniseerde versie van de Monkey. De MSX125 – beter bekend als de ‘Grom’ in Japan en de VS – groeide uit tot een wereldwijde hit. Al meteen in het eerste verkoopjaar belandde de MSX125 (samen met de CBF125) in Europa’s top vijf van bestverkopende 125 cc-motorfietsen.
Na zes jaar onopvallend succes en een aantal kleine uiterlijke aanpassingen is het nu tijd voor een nieuwe MSX125. Of, om zijn officiële nieuwe naam te introduceren, voor een nieuwe MSX125 Grom. Volledig opgefrist en met een nog stoerdere uitstraling, maar nog steeds Honda’s kleine machine met grootse plannen.

De MSX125 Grom heeft een 125 cc luchtgekoeld motorblok met twee kleppen. Boring x slag is 50 x 63,1 mm en de compressieratio bedraagt 1.0:1. Het piekvermogen is 7,2 kW (0,3 kW meer) bij 7.250 tpm en maximale koppel is 10,5 Nm bij 5.500 tpm. De topsnelheid van de GROM is 94 km/u.

De MSX125 zal in volgende kleuren beschikbaar zijn:
Force Silver Metallic
Mat Gunpowder Black Metallic
Gayety Red

Voor meer info neem je contact op met je lokale Honda dealer.
Je droomMSX125 nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#Honda #MSX125Grom #Motoroccasion #motorkopen









Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "GoldWing" betekent: De GL1000 GoldWing van Honda betekende een sensatie toen hij in oktober 1974 werd geïntroduceerd op de IFMA-motorshow in Keulen. Niet alleen door zijn massieve uitstraling en enorm gewicht van 260 kilogram, maar ook door de watergekoelde viercilinder Moxermotor en andere technische bijzonderheden, zoals een tank die onder het zadel is geplaatst. De motorfiets heeft een reputatie verworven als betrouwbare,comfortabele en soepele toerbuffel. Er bestaat waarschijnlijk geen andere motorfiets waarover de meningen zo verdeeld zijn. ‘You hate it or you love it’, zeggen de Engelsen; een middenweg bestaat niet. GoldWinghaters spraken al snel over de Lead Wing (de loden vleugel). Aan de andere kant zijn er motorrijders die bij de GoldWïng zweren, getuige de vele (grote) clubs die momenteel rond dit merk bestaan. Vooral in de Verenigde Staten werd de GoldWing binnen korte tijd een doorslaand succes. Hoe dan ook, de GoldWing is de motorfiets met de meeste (ongunstig klinkende) bijnamen uit de geschiedenis van de motorfiets, zoals: halve auto, Scania en touringcar op twee wielen. Door de jaren heen werd de motorfiets voortdurend verbeterd. De huidige GoldWing heeft een zescilinder krachtbron en is de meest luxueuze toerfiets die te koop is.
© 2000 - 2021 Motoroccasion