Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
26-10-2020
Honda MSX 125 GROM 2021



Honda’s recept voor een eenvoudige, leuke en toch functionele kleine motorfiets begon in 1963 met de iconische Monkey. Dat idee werd voor elke volgende generatie heruitgevonden met de Dax, de Ape en sinds 2018 een gemoderniseerde versie van de Monkey. De MSX125 – beter bekend als de ‘Grom’ in Japan en de VS – groeide uit tot een wereldwijde hit. Al meteen in het eerste verkoopjaar belandde de MSX125 (samen met de CBF125) in Europa’s top vijf van bestverkopende 125 cc-motorfietsen.
Na zes jaar onopvallend succes en een aantal kleine uiterlijke aanpassingen is het nu tijd voor een nieuwe MSX125. Of, om zijn officiële nieuwe naam te introduceren, voor een nieuwe MSX125 Grom. Volledig opgefrist en met een nog stoerdere uitstraling, maar nog steeds Honda’s kleine machine met grootse plannen.

De MSX125 Grom heeft een 125 cc luchtgekoeld motorblok met twee kleppen. Boring x slag is 50 x 63,1 mm en de compressieratio bedraagt 1.0:1. Het piekvermogen is 7,2 kW (0,3 kW meer) bij 7.250 tpm en maximale koppel is 10,5 Nm bij 5.500 tpm. De topsnelheid van de GROM is 94 km/u.

De MSX125 zal in volgende kleuren beschikbaar zijn:
Force Silver Metallic
Mat Gunpowder Black Metallic
Gayety Red

Voor meer info neem je contact op met je lokale Honda dealer.
Je droomMSX125 nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#Honda #MSX125Grom #Motoroccasion #motorkopen









Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: KAWASAKI in 1990 - Het nieuwe vlaggeschip wordt te water gelaten. De ZZ-R 1100 heeft een geweldig koppel en ‘RAM Air System’, een extra luchthapper voorop de motor die direct naar het luchtfilter loopt voor een sterker gecomprimeerd mengsel. Het is ook de eerste motorfiets met een snelheidsmeter waarvan de schaalindeling tot aan de 320 km/h aangeeft. Voor de komende zes jaar is de ZZ-R 1100 de onbetwiste snelheidskoning. Uiteraard zijn er ook de lichtere broeders verkrijgbaar genaamd ZZ-R 600 en de ZZ-R 400.
© 2000 - 2025 Motoroccasion