Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
20-09-2021
Husqvarna 2022 Rockstar Editions



De Husqvarna 2022 modellen TE 300i en FE 350 Rockstar Edition hebben belangrijke technische upgrades gekregen voor 2022. Deze enduro toppers zijn in beperkte oplage leverbaar met de nieuwste Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing-graphics.

TE 300i Rockstar Edition 2022

Zowel de TE 300i Rockstar Edition als de FE 350 Rockstar Edition zijn nu voorzien van hoogwaardige, door Factory Racing goedgekeurde Brembo-onderdelen. Het koppelingssysteem levert betrouwbare prestaties en de remkracht is ook verbeterd dankzij de Brembo-hoofdremcilinders en remklauwen. Dit samen met de geheel nieuwe Galfer remschijven zorgen dat zelfs in de meest extreme omstandigheden consistent remmen wordt gegarandeerd.  

FE 350 Rockstar Edition 2022

Met lage onderhoudskosten, een indrukwekkend koppel en een gewicht van iets meer dan 106 kg is de TE 300i Rockstar Edition is deze betrouwbare motorfiets de overweging tot aanschaf zeker waard. Met een 350 cc DOHC 4-taktmotor die in het hele toerengebied een bruikbaar vermogen biedt, stelt een op het stuur gemonteerde map switch de rijder ook nog eens in staat om snel en gemakkelijk de prestaties aan te passen. Inclusief de optie om tractiecontrole te selecteren voor verbeterde grip in gladde omstandigheden.

Technische highlights TE 300i Rockstar Edition en FE 350 Rockstar Edition:


Nieuwe Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing-graphics
Nieuw, door Factory Racing goedgekeurd, Brembo hydraulisch koppelings- en remsysteem
Nieuwe Galfer remschijven voor en achter
Frame met zwarte poedercoating
Blauwe CNC-gefreesde drievoudige klemmen
Zwarte zadelbekleding met extra ribben voor meer grip
Schijfbeschermer voor
Michelin Enduro-banden
Blauw Supersprox achtertandwiel
Blauwe kettinggeleider
Grijze ODI-grepen
Toegankelijk Twin Air premium luchtfilter voor onderhoud zonder gereedschap


Uw droomHUSQVARNA nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#Husqvarna #Enduro #TE300i #FE350 #Rockstar



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in ItaliŽ tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
© 2000 - 2022 Motoroccasion