Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
27-01-2020
Indian Motorcycle maakt data Europese Flat Track Series 2020 bekend



Indian Motorcycles heeft samen met de DTRA, de Dirt Track Riders Association, een reeks datums en evenementen gepland om alle Dirt Track liefhebbers alvast de agenda's te trekken en de baas (op het werk of thuis) te melden dat ze op die datum ergens anders zijn.

Na het succes in 2019 voor deze steeds groter wordende groep enthousiastelingen wordt er wederom in vesrchillende klassen geracet. Er zijn en aantal raceklassen erg populair en deze worden opengesteld voor de zware 750cc+ ‘Hooligan’ machines, zoals de Indian FTR 1200 en Scout, de open Pro klasse en de voor-1975 Vintage klasse. Er kunnen zowel proffesionals als amateurrijders mee doen.

De races van de Indian Motorcycle European Flat Track Series worden gehouden in:

Ronde 1: 2 en 3 mei Hells Race, Holland – Kort circuit met lichte klei-ondergrond. Een perfecte seizoensopener op het circuit van Dirttrack Lelystad Stadium.

Ronde 2: 6 en 7 juni Greenfield TT, UK – Dirt-Track TT circuit. Greenfield TT kent spectaculaire sprongen en is dus ongeschikt voor de Hooligan machines die op wegmotoren zijn gebaseerd. 

Ronde 3: 13 juni - El Rollo tijdens Wheels and Waves, San Sebastian, Spanje - Dirt Short-Track.De El Rollo dirt-track race tijdens Wheels and Waves is een gigantisch evenement op de Europese racekalender.

Ronde 4: 18 tot 20 september Krowdrace, Parchim, Duitsland - 1/2 mijl -Na een eerste editie in 2019, wordt Krowdrace dit tweede jaar een nog groter event.  Meer informatie: www.dirttrackriders.co.uk

Je droom INDIAN nog niet gevonden? De beste koop vind je op www.motoroccasion.nl



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
© 2000 - 2024 Motoroccasion