Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
05-07-2023
Jubileummodel 25-jarige Suzuki Hayabusa



In 1998 introduceerde Suzuki de meteen al legendarische GSX-1300R. De Suzuki Hayabusa. Nu 25 jaar later heeft de Hayabusa een enorm sterke en exclusieve reputatie opgebouwd. Het 25-jarig bestaan van de Hayabusa vieren we dit jaar met een exclusief jubileummodel. 

-    Exclusief jubileummodel komt naar Nederland
-    Unieke kleurstelling en details
-    Consumentenprijs wordt later bekend gemaakt

Het exclusieve jubileummodel is direct herkenbaar aan zijn unieke en exclusieve oranje/ zwarte kleurstelling. Verder worden er originele gravures toegepast op onder andere de uitlaatdempers en de ketting. Een unieke buddyseatcover en goud geanodiseerde details op de achterbrug en remschijven vóór maken de looks compleet. 

De Hayabusa werd als ‘Ultimate Sport’ model in 1998 op de Intermot in Duitsland voor het eerst geïntroduceerd als de GSX-1300R. Zijn vermogen, hoogste topsnelheid op dat moment, rijeigenschappen en aerodynamica spraken direct tot de verbeelding en creëerden een enorme sensatie overal ter wereld. 

In 2007 werd de tweede generatie geïntroduceerd. Met een grotere cilinderhoud – nu 1.340cc – en nieuwe technologie zoals de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) werden de prestaties en rijeigenschappen naar een nog hoger plan getild. 





De derde generatie van de Hayabusa werd in 2021 geïntroduceerd. Het Suzuki Intelligent Ride System (SIRS) werd geïntroduceerd samen met onder andere Launch Control System, Motion Track Traction System, Anti-lift Control, een Inertial Measurement Unit en een Bi-directional Quickshifter. Het rijwielgedeelte en de motor werden verder verfijnd waardoor dit model sublieme kracht met optimale controle combineert. Hiermee belichaamt het model het styling concept ‘The Refined Beast’.

De Nederlandse introductie van het 25-jarig jubileummodel staat gepland voor augustus 2023.

Je droom HAYABUSA nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#Suzuki #Hayabusa #Motoroccasion #Jubileummodel 









Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Draad" betekent: Afkorting voor schroefdraad. Aan motorfietsen is altijd heel wat afgesleuteld. Bij het in- en uit elkaar schroeven wil de schroefdraad van bouten, moeren en draadeinden wel eens beschadigen. Een inwendige schroefdraad kan met een helicoil worden vervangen. Uitwendige schroefdraden kunnen met draadvijlen of snijsets worden opgekalefaterd. Op Europese en Japanse motorfietsen wordt metrische schroefdraad aangetroffen. Amerikaanse machines worden met American Unified ScrewThread gemonteerd, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen fijne spoed (winding) (UNF ) en grove spoed (coarse, UNC ) . Op Engelse motorfietsen worden weer andere varianten schroefdraad gebruikt: BSF ., British Standard Fine: een schroefdraad die zich qua grofheid bevindt tussen het eveneens Britse Cycle en Whitworth. Whitworth wordt door menig bezitter van een Engelse motorfiets vervloekt, omdat deze zeer fijne draad makkelijk te beschadigen is door scheef indraaien of te hard vastdraaien.
© 2000 - 2025 Motoroccasion