Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
31-08-2021
Kawasaki Ninja 1000SX 2022 vanaf december bij de dealers



Het sterke 1.043cc vier-in-lijn motorblok (EU5) met een koppel van 111Nm blinkt uit in souplesse en sportiviteit. Ondersteund door verschillende elektronische systemen waaronder elektronische cruise control, up/down quickshifter, traction control en een 4-tal rijmodi (Sport, Road, Rain en Rider mode) wordt het comfort en rijplezier nog verder verhoogd. Verder maken een meervoudig verstelbare ruit, full colour TFT-display met bluetooth smartphone verbinding onderdeel uit van de standaarduitrusting.

Voor wie de Ninja 1000SX écht helemaal compleet willen maken zijn ook de optionele Performance, Tourer en Performance Tourer edition kits weer beschikbaar naast tal van originele Kawasaki accessoires.

Vanaf december is 2022 Ninja 1000SX al te zien bij de Kawasaki dealer in de volgende nieuwe kleuren:

Metallic diablo black/Pearl robotic white
Emerald blazed green/Metallic diablo black/Metallic graphite gray
Metallic matte graphene steel gray/Metallic diablo black
Ninja 1000SX – Sport Touring Perfectie.

Prijzen worden later dit jaar bekend gemaakt.
Kijk voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt op www.kawasaki.nl
 

Je droom1000SX nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl
https://www.motoroccasion.nl/motoren/kawasaki-ninja-1000-sx-b24-tg1376.html
 





















Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: AERMACCHI in 1964 - De meest ingrijpende verandering aan de Golden Wing voor 1965 betrof hoofdzakelijk de transmissie. In plaats van de natte koppeling die werd gevoerd werd een droog type meerplaten koppeling toegepast en een meer robuustere vijf-bak werd gemonteerd. Verkocht over de gehele wereld waren deze modellen in grotere aantallen verspreid dan de Manx Nortons, 7Rs of G50s ooit. Het verhaal van de 350 cc Golden Wing is ook interessant. Het was eerst de bedoeling om het te laten deelnemen in de 500 cc competities en werd eind 1962 in gebruik genomen waarbij wederom een cilindervergroting werd toegepast. De 72 mm bij 72 mm boring en slag en het lichte gewicht tesamen met zijn wendbaarheid, vergelijkbaar met de BSA Victor, was aardig succesvol in de Italiaanse motorcross. Daarbij won men twee nationale kampioenschappen, alvorens men besloot dit op te geven en zich meer te concentreren op wegracers. Verbouwde modellen verschenen als produktiemotoren in 250 cc en 293 cc versies, beide met veel vermogen in de lagere toerentallen.
© 2000 - 2022 Motoroccasion