Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
12-06-2023
Kawasaki Ninja ZX-6R 2024



De iconische Ninja ZX-6R keert terug in de Kawasaki line-up. Deze publiekslieveling weet als geen andere supersport rijplezier op straat te combineren met geweldige circuitprestaties.

Het hart van de nieuwe Ninja ZX-6R is de befaamde 636cc vier-in-lijn. Een extra 37cc ten opzichte van reguliere 600cc supersports zorgt voor meer vermogen maar ook een beter motorkarakter voor straatgebruik. Voor 2024 is het blok grondig herzien en heeft een nieuw nokkenasprofiel, nieuwe inlaattrechters en een verbeterd spruitstuk en collector. Deze vernieuwingen zorgen voor meer koppel in lage- en middelhoge toeren en een lagere uitstoot.

Nieuw voor 2024 is ook de toevoeging van geïntegreerde rijmodi. De vier beschikbare modi (Sport, Road, Rain en de instelbare Rider mode) maken het voor de rijder eenvoudig om de instelling te kiezen die past bij de omstandigheden. Hiernaast is ook het ABS verder verbeterd en behoort een quickshifter tot de standaarduitrusting.

Behouden blijft het aluminium perimeterframe welke de sleutel is tot de uitstekende balans tussen wendbaar rijgedrag, controle in bochten en het vermogen om gemakkelijk van lijn te veranderen, in combinatie met een uitstekende chassisfeedback.

 



Radiaal gemonteerde monobloc-remklauwen, ø310 mm grote remschijven en een radiale hoofdremcilinder aan de voorzijde en zorgen voor een krachtige remprestaties met uitstekend gevoel in de remhendel. Een ø220 mm schijfrem en lichtgewicht remklauw vertragen het achterwiel. De vering wordt verzorgd door een volledig instelbare ø41 mm SHOWA SFF-BP voorvork en achter een volledig instelbare schokdemper.

De meest in het oog springende verandering is het nieuwe design. Met name de compleet nieuwe top kuip ademt het scherpe Ninja DNA.  Zo vallen de nieuwe LED-projector koplampen en in kleur gespoten Ram-Air inlaat meteen op. Het ‘’gelaagde’’ 3D ontwerp van de kuip is voorzien van openingen om meer downforce te generen en rijwind weg te leiden van de rijder. De chin spoiler is schuin naar beneden geplaatst om zo meer downforce te creëren in bochten.
Openingen in de nieuwe kuipruit verlichten de drukopbouw achter de ruit bij hoge snelheid.

In de cockpit huist een nieuw 4,3’’ (11 cm) TFT-kleurendisplay met bluetooth smartphone connectiviteit. Het display toont, naast een toerenteller met schakelindicator en huidige versnelling, een grote hoeveelheid optionele informatie als dubbele tripmeters, actieradius, accuspanning en nog veel meer. Middels de Rideology app kan op afstand voertuiginformatie worden uitgelezen evenals onderhoudsreminders. De helderheid van het scherm schakelt automatisch tussen drie niveaus, afhankelijk van de hoeveelheid natuurlijk licht.

De nieuwe Ninja ZX-6R is dit najaar beschikbaar bij de officiële Kawasaki dealer in twee kleuren:

Lime Green/Ebony (KRT-edition)
Metallic Graphite Gray/Metallic Diablo Black
Prijzen worden later bekend gemaakt. Ga voor meer informatie of een dealer bij u in de buurt naar www.kawasaki.nl.

Je droom ZX-6R nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl



Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
© 2000 - 2025 Motoroccasion