Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
28-12-2023
Krämer GP2-890RR uit voorraad leverbaar!



De Krämer GP2-890RR voldoet aan het IDC (International Dutch Championship) regelement en is dus direct klaar voor het 2024 seizoen! Kom net als Glenn van Stralen eens proefzitten en aanschouw ons nieuwste paradepaard! 


Het beste van het GP2-Platform:

De GP2-890RR is uit voorraad leverbaar bij NIWA Motoren!

 

De GP2-890RR - DE TOP VAN PRESTATIES
De nieuwe Krämer GP2-890RR is de "Top van Prestaties" in de supersportcategorie. De beste creatie tot nu toe van Krämer Motorcylces (fabrikant van de KTM RC8C), de GP2-890RR, pronkt met de beste vermogen-gewichtsverhouding in de categorie, met 138 pk en een raceklaar gewicht van 142 kilogram. Als het hoogste ontwikkelingsniveau in de GP2-modellenfamilie biedt het RR-model zijn rijder verbeterde aerodynamica, geoptimaliseerde chassiscomponenten en volledig vernieuwde motor-elektronica in de vorm van IMU-ondersteunde tractiecontrole en wheeliecontrole.

Beperkte Oplage, High-End Racemotor
Slechts 125 exemplaren van de Krämer GP2-890RR zullen wereldwijd beschikbaar zijn, en elke motor zal gegraveerd zijn op de triple clamp met zijn serienummer. Aangedreven door een 889cc parallel-twin motor van KTM, produceert de racemotor 138 pk (101 kW) bij 10.100 tpm en 100 Nm koppel bij 8.200 tpm. De Krämer GP2-890RR bereikt ook een verbeterd maximaal toerental van 11.500 tpm, dankzij nieuwe, lichtere motoronderdelen en geavanceerde motorbeheersoftware.

 

7 Premium Racingscomponenten voor de Krämer GP2-890RR
Als je de beste bent, werk je met het beste materiaal. Daarom is de Krämer GP2-890RR 2024 exclusief uitgerust met premium componenten. Hieronder vallen de dubbele Brembo Stylema remklauwen, gesmede Dymag aluminium velgen en premium WP Apex Pro veringselementen.
De GP2-890RR maakt ook gebruik van een nieuwe Mectronik MKE7 ECU met een geïntegreerde zes-assige inertie meeteenheid (IMU). Dit systeem geeft de RR toonaangevende tractiecontrole en wheeliecontrole-opties, die een extra veiligheid toevoegen wanneer de rijder de grenzen van de motorfiets verkent.

 

TECHNOLOGIE EN SPECIFICATIES

Motor Vier-takt, Tweecilinder, DOHC, 8-klep, Vloeistofgekoeld Inhoud 889 cm³ Boring x Slag 90.7 mm x 68.8 mm Compressieverhouding 14:1 met Hoge Compressie, Twee-Ring Pankl Zuiger Uitlaat Roestvrij Staal 2-1, 105 dB (103 dB met Invoegsel) Brandstofsysteem Dell’Orto 48mm Gasklep Ontsteking Mectronik MKE7 ECU met Ride-by-Wire en Inertie Meeteenheid (IMU) Dashboard AiM MXS 1.3 Race GPS met Data Logger Elektronica Verstelbare Tractiecontrole (9 Niveaus + Uit), Verstelbare Wheeliecontrole (5 Niveaus + Uit), Pitlane Snelheidsbegrenzer E-Start Standaard Mapping Verstelbare Motorrem en Gaskaarten Transmissie 6-Versnellingen Koppeling PASC Slipperkoppeling, Kabelbediend Frame Type Chromoly (25CrMo4) Staal-Trellis Frame, Poedergecoat Rood Vermogen 138 pk @ 10.100 tpm Koppel 100 Nm @ 8.200 tpm Zithoogte Verstelbaar Drooggewicht 313 lbs / 142 kg Brandstofcapaciteit 16 Liter (4,2 Amerikaanse Gallons) Tripleklemmen CNC-gefreesd, 26mm of 28mm Verstelbare Offset Tripleklemmen Stuurdemper Standaard, Hyper Pro RCS Eindaandrijving DID ERV 520 Racing X-Ring Ketting Voorvering WP Apex Pro 7543, Gesloten-Cartridge, Volledig Verstelbaar, Gesplitste Demping met Krämer Shim Stack Achtervering WP Apex Pro 7746, Volledig Verstelbaar, Hoge en Lage Snelheidscompressie, Afstandsbediening Voorspanning, Rijhoogte, met Progressieve Link Veringweg 120mm (Voor) / 140mm (Achter) Voorremmen Dubbele 290mm Volledig Drijvende Schijven met Brembo Stylema Remklauwen Achterremmen Enkele 230mm Volledig Drijvende Schijf met Brembo P2 Remklauw Voorwiel Gesmede Aluminium Dymag UP7X 3.5" x 17" Achterwiel Gesmede Aluminium Dymag UP7X 6" x 17" Carrosserie Glasvezel Kuip met Carbon/Kevlar Versterking (Gespoten), XPE Brandstoftank/Zadel Stuur CNC Stuurklemmen met Vervangbare Buizen Luchtfilter Schoonmaakbaar Raceluchtfilter Quickshifter Standaard, Omhoog/Omlaag Stootkussens Fram, Voorvorken, Brandstofcel en Remhendelbescherming

PRIJS €42.000 incl. BTW Circuitklaar

 

 

Bron: NIWA Motoren

Een stukje historie: MOTO GUZZI in 1935 - De definitieve internationale doorbraak kwam in 1935 op het Island of Man met de 250 Twin en de 500 Twin, beide Guzzi’s met een elastisch frame, en al eeder winnaars van de Tourist Trophy. Voor het eerst in de geschiedenis had een niet-Engelse fabrikant gewonnen in wat reeds de belangrijkste race ter wereld was geworden. En Moto Guzzi deelde nu in de legende. Samen met hun racende voorvechters in die jaren als Tenni, Woods en, recenter, Ruffo, Lorenzetti en Anderson om een aantal officiële coureurs van de Guzzi stal te noemen.
© 2000 - 2024 Motoroccasion