Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
06-05-2019
KTM MOTOHALL opent de deuren in Mattighofen



Bij KTM kijkt iedereen vol verwachting uit naar de opening op 11 en 12 mei van een volledig nieuwe KTM-merkwereld, midden in het centrum van de thuisstad van het bedrijf. 

Bezoekers van de KTM Motohall kunnen een opwindend programma verwachten op de zaterdagochtend wanneer het centrum van Mattighofen wordt getransformeerd in een enthousiaste paddock-ervaring die een emotionele ervaring voor het hele gezin zal bieden.

Het belangrijkste is dat er gelegenheid is voor een close-up en een persoonlijke ontmoeting met de grote racesterren. Dakar Rally winnaars Matthias Walker en Sam Sunderland en offroad held Giovanni Sala zullen vragen beantwoorden tijdens de interviews die plaatsvinden op het podium. Ook delen ze handtekeningen uit bezoekers. Roger De Coster, een van de grote legendes van Motocross Sports die in de VS woont, heeft ook aangekondigd dat hij aanwezig zal zijn. Helden van het asfalt, MotoGPTM rijder Mika Kallio, ex-Superbike Koning Martin Bauer en de opkomende junior racers Maximilian en Andreas Kofler zullen allemaal aanwezig zijn bij de grote opening.

Stuntrijder Rok Bagoroš rijdt het hele weekend op zijn KTM DUKE om bezoekers te laten zien hoe pure actie eruit ziet. Een fietssimulator met VR-bril en zelfs een KTM X-BOW simulator geven bezoekers de mogelijkheid om ze zelf te testen. Voor de jongsten is er een begeleide kindercursus, terwijl in de KTM Motohall het unieke Innovation Lab een hoogtepunt zal zijn voor iedereen die geïnteresseerd is in technisch experimenten.



Bovendien biedt de KTM Motohall ongeveer 3000 m2 tentoonstellingsruimte, omgeven door een sfeer van inspirerende architectuur. De collectie van zowel historische als baanbrekende motorfietsen en de unieke verzameling wereldkampioensmotoren zullen de bezoekers tot ver na het openingsweekend van het museum gaan bekoren.

 



Een andere reden om de bedevaart naar 'KTM Platz 1' te maken, is een bezoek aan het gloednieuwe restaurant 'Garage'. Het is hier dat, in tegenstelling tot de high-speed modus van de meeste KTM zaken, het mogelijk zal zijn om op uw gemak en in een rustig tempo van culinaire topkwaliteit te kunnen genieten.





Naast de parkeergarage op KTM Platz 1, de parkeerplaats bij Wasseracker en een privéparkeerplaats voor motoren direct tegenover de KTM Motohall, is er ook de mogelijkheid om op 11 mei gebruik te maken van de KTM-parkeerplaatsen voor medewerkers achter het Spare Parts Center. -12. Er zal een pendeldienst zijn die elke 15 minuten tussen 09:00 en 18:00 uur op de twee openingsdagen van het museum zal rijden.

Algemene informatie voor bezoekers van de KTM Motohall:
Openingstijden van de KTM Motohall op 11-12 mei:
9:00-18:00 uur

Openingstijden van de KTM Motohall: van 14 mei, dinsdag tot zondag:
9:00-18:00 uur
Openingstijden van het Innovation Lab:
vrijdag 13:00-18:00 uur, zaterdag en zondag 9:00-18:00 uur
Openingstijden voor Restaurant Garage:
woensdag, donderdag en zaterdag van 11:00-22:00 uur
Vrijdag en zaterdag, 11:00-23:00 uur
Service in de "Garage" en de "Pit Stop" begint ook op 14 mei 2019

Toegangsprijzen voor de KTM Motohall
Volwassenen 10 euro
Kinderen tot 14 jaar: gratis toegang
Gezinskaart: 25 euro

Prijs voor KTM Motohall Tours (plus inschrijfgeld)
Rondleidingen: 5 euro per persoon
Individuele rondleidingen van groepen tot 20 personen: 90 euro

Online reserveren van kaarten is mogelijk vanaf 13 mei.
De meest recente informatie over tours en ticketprijzen:
www.ktm-motohall.com

Je droomKTM koop je op www.motoroccasion.nl

#ktm #motohall #duke #motoroccasion



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept. Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs. De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952. De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen. Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion