Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
03-10-2022
Nieuwe BMW S 1000 RR sterk verbeterd



Van de BMW S 1000 RR superbike, waarvan BMW Motorrad in 2009 de eerste generatie presenteerde, is er nu een nieuwe versie met een verbeterde krachtbron. Het geavanceerde rijwielgedeelte maakt nog scherper sturen mogelijk en de aerodynamica is verbeterd, onder meer door de toevoeging van winglets. De achterzijde is van een nieuw design en er zijn nieuwe assistentiesystemen. Dit alles tilt de performance van de nieuwe BMW S 1000 RR naar een hoger niveau en hij is daarmee dynamischer dan ooit.



De nieuwe S 1000 RR beschikt over een viercilinder-in-lijn die gebaseerd is op de krachtbron van de voorgaande S 1000 RR. Het piekvermogen bedraagt nu 154 kW (210 pk) bij 13.750 t/min, 2 kW (3 pk) meer dan het vorige model. Het koppel is indrukwekkend met 113 Nm (was 110 Nm) dat beschikbaar is bij een toerental van 11.000 t/min. Ondanks een toename van het piekvermogen is het bruikbare toerentalbereik van de nieuwe S 1000 RR nu aanzienlijk breder door het maximale motortoerental van 14.600 t/min.
Meer info: https://www.bmw-motorrad.nl/nl/modellen/sport/s1000rr.html

Je droom BMW kopen? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#BMWMotorrad #S1000RR #motorkopen #superbike #motoroccasion
 





Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 2001 - Rond 2001 werd de boxermotoren opgewaardeerd tot de R 1150-serie, waarbij de uiterlijke verschillen minimaal waren. In die periode verschenen ook de eerste 1200cc-modellen, maar dat waren de zeer afwijkende cruisers van de R 1200 C-serie, die niet erg succesvol werden. De "echte" R 1200-serie, met opvolgers voor de R 1150-serie, verscheen vanaf 2004 met de R 1200 GS. In de jaren 00 zette BMW de drang naar meer motorvermogen door, ook bij de boxermotoren, die bijvoorbeeld de 122 pk sterke R 1200 S en later de "High Performance" HP2-serie kregen. Maar het summum van vermogen kwam met de nieuwe K-serie met dwarsgeplaatste motor.
© 2000 - 2024 Motoroccasion