Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
03-10-2022
Nieuwe BMW S 1000 RR sterk verbeterd



Van de BMW S 1000 RR superbike, waarvan BMW Motorrad in 2009 de eerste generatie presenteerde, is er nu een nieuwe versie met een verbeterde krachtbron. Het geavanceerde rijwielgedeelte maakt nog scherper sturen mogelijk en de aerodynamica is verbeterd, onder meer door de toevoeging van winglets. De achterzijde is van een nieuw design en er zijn nieuwe assistentiesystemen. Dit alles tilt de performance van de nieuwe BMW S 1000 RR naar een hoger niveau en hij is daarmee dynamischer dan ooit.



De nieuwe S 1000 RR beschikt over een viercilinder-in-lijn die gebaseerd is op de krachtbron van de voorgaande S 1000 RR. Het piekvermogen bedraagt nu 154 kW (210 pk) bij 13.750 t/min, 2 kW (3 pk) meer dan het vorige model. Het koppel is indrukwekkend met 113 Nm (was 110 Nm) dat beschikbaar is bij een toerental van 11.000 t/min. Ondanks een toename van het piekvermogen is het bruikbare toerentalbereik van de nieuwe S 1000 RR nu aanzienlijk breder door het maximale motortoerental van 14.600 t/min.
Meer info: https://www.bmw-motorrad.nl/nl/modellen/sport/s1000rr.html

Je droom BMW kopen? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#BMWMotorrad #S1000RR #motorkopen #superbike #motoroccasion
 





Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: TRIUMPH in 1933 - In 1933 komt men met een nieuwe range ééncilinders die ontworpen zijn door Val Page. Zijn paradepaardje is een 25 pk motorfiets verticale twin die eigenlijk voor de zijspanmarkt was ontworpen. De andere producenten produceerden alleen maar V-Twins. Door deze aanpak bespaarde Val een mooie som geld door minder uit te hoeven geven aan bling-bling voor op bijvoorbeeld een v-twin. En dat vertaalde zich in een gunstige marktprijs.
© 2000 - 2022 Motoroccasion