Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
30-08-2024
Nieuwe kleuren 2025 Kawasaki Ninja 650

Sinds zijn introductie is de veelzijdige Ninja 650 zeer populair. Afgelopen seizoen werden er 79 (+73%) Ninja 650’s méér verkocht dan het seizoen ervoor! Om deze sterke opwaartse trend in verkoopcijfers door te zetten presenteert Kawasaki deze Sport Tourer voor modeljaar 2025 in maar liefst 3 nieuwe kleurstellingen.

De Ninja 650 combineert sportief rijplezier met dagelijkse bruikbaarheid en een zeer scherpe consumentenprijs. Een unieke combinatie in de huidige markt. Deze combinatie maakt hem zeer geliefd bij een breed publiek. 

Het koppelrijke 649cc parallel-twin motorblok levert bruikbaar vermogen onder alle omstandigheden. Door het zeer slanke Trellis frame en aluminium swingarm blijft het rijklaargewicht beperkt, dit komt ten goede van het sportieve rijgedrag. Een comfortabele rijpositie, kuipwerk met geïntegreerd windscherm en laag brandstofverbruik maken deze Ninja daarnaast perfect inzetbaar voor lange tourritten of dagelijks gebruik.

Moderne features, zoals volledige LED-verlichting en Kawasaki’s instelbare Traction Control Systeem (KTRC) zijn standaard aanwezig. De ingestelde KTRC-modus is terug te vinden op het moderne TFT-kleurendisplay met smartphone-connectiviteit. Via de Kawasaki Rideology app is een verscheidenheid aan informatie uit te lezen, waaronder een route logboek en onderhoudsinformatie. 

De 2025 Ninja 650 is vanaf medio oktober beschikbaar bij de officiële Kawasaki dealers in de volgende nieuwe kleuren:

•    Lime Green/Ebony/Pearl Blizzard White (KRT-edition)
•    Metallic Spark Black/Metallic Flat Spark Black (met Groene accenten) 
•    Metallic Matte Carbon Gray/Flat Ebony

Voor rijders met een A2 rijbewijs is er een 35kW kit beschikbaar.

Prijzen worden binnenkort bekend gemaakt. Ga voor meer informatie naar de Kawasaki website of houd Motoroccasion.nl in de gaten!
 

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2024 Motoroccasion