Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
14-04-2023
Nieuwe Suzuki V-Strom 800 DE nu in de showrooms!



De Suzuki V-STROM 800DE is nieuw in de Suzuki’s Adventure Sport-range. Dit volledig nieuwe model is vanaf 15 april in de showroom van de Suzuki-dealers te bewonderen. De Suzuki V-STROM 800DE is er vanaf € 12.699,-. Een zeer aantrekkelijk prijs voor een bijzonder complete motor met maar liefst 6 jaar fabrieksgarantie.

De V-STROM 800DE heeft de nieuwe 776cc paralleltwin met 270°-krukas en het gepatenteerde Suzuki Cross Balancer mechanisme, dat trillingen elimineert. Een Bi-directional (up & down) quickshifter is standaard. De krachtbron is goed voor een vermogen van 61 kW (82,9 pk) bij 8.500 toeren per minuut en een koppel van 78 Nm bij 6.800 toeren per minuut. Er is ook een variant voor A2-rijbewijshouders verkrijgbaar met 35 kW (47,5 pk).

Een stalen frame en een lichtgewicht aluminium achterbrug zorgen samen met een 21-inch voorwiel en 17-inch achterwiel voor uitstekende stabiliteit en wendbaarheid. De SHOWA instelbare vering voor en achter biedt lange veerwegen van 220 mm.
Dankzij instelbare ABS (in twee standen) en Traction Control (vier standen) is de 
V-STROM 800DE ook optimaal af te stellen voor rijden op ongebaande paden. Het ABS op de achterrem (260 mm) is bovendien uit te schakelen en dat geldt ook voor de Traction Control. Vóór zijn er twee remschijven met een diameter van 310 mm.

 



Gravel-modus
Dankzij de speciale Gravel-modus (G-mode) blijft de motorfiets bovendien beheersbaar en biedt hij de gewenste vermogensafgifte om onverharde wegen en paden met meer vertrouwen te verkennen. Daarnaast zijn er drie rijmodi voor straatgebruik: Active, Basic en Comfort. In de stand OFF is er geen enkele interventie van rijhulpen, wat voor offroad-puristen ideaal is.

Het Suzuki Clutch Assist System (SCAS) met slipperfunctie zorgt voor een lichte bediening van de koppeling en voorkomt een slippend of stuiterend achterwiel bij terugschakelen. Dankzij het Suzuki Easy Start System volstaat slechts één druk op de knop om de motor te starten. De functie Low RPM Assist zorgt ervoor dat het toerental van de motor licht wordt verhoogd bij het loslaten van de koppelingshendel om soepel vanuit stilstand weg te rijden, ook op een helling.

 



LED-verlichting
Het 5-inch kleuren-TFT-display is duidelijk afleesbaar en levert real-time informatie over de status van de motor. Aan de linkerzijde van het multifunctionele dashboard is een 5-volt USB-aansluiting aangebracht voor het opladen van een navigatiesysteem of smartphone. De standaarduitrusting omvat ook LED-verlichting. Optioneel zijn top- en zijkoffers verkrijgbaar.

Het korte windscherm maximaliseert het zicht en de bescherming bij rijden op landwegen en gravelpaden. Het scherm is bovendien in drie standen instelbaar, in stappen van 15 mm. Verder is de V-STROM 800DE uitgerust met handkappen, brede voetsteunen met rubberen blokken, een bagagedrager met geïntegreerde passagiershandvatten, radiatorbescherming en een kunststof carterbeschermplaat.

Beschikbare kleuren
De Suzuki V-STROM 800DE is verkrijgbaar met keuze uit drie verschillende kleurcombinaties, stuk voor stuk met de expressie van een ‘futuristic off-road racer’. Iconisch is de combinatie geel-blauw, deze kleur – Champion Yellow – vormt een fraai contrast met de donkerblauwe zijpanelen. Een andere optie is de combinatie van het grijze Glass Mat Gray en gele accenten aan de voorzijde. Beide kleuren zijn geïnspireerd op de rijke motorhistorie van Suzuki. De derde kleurcombinatie bestaat uit het zwarte Glass Sparkle Black en donkerblauwe zijpanelen. Daarmee oogt de 
V-STROM 800DE stoer en agressief.

Je droomV-STROM nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl.

#Suzuki #V-Strom #Motorkopen #Beste koop #Motoroccasion

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1967 - In de jaren zestig vond er heel weinig ontwikkeling plaats. Er werden vier modellen ge´ntroduceerd (de R 50/2, de R 50 S, de R 60/2 en de R 69 S), die het hele decennium in productie bleven. BMW concentreerde zich in de jaren zestig op de productie van auto's en twijfelde zelfs aan het verdere nut van de productie van motorfietsen. De motorfietsproductie verhuisde in november 1966 naar een fabriek in Berlin-Spandau. In 1967 werd de productie zelfs stilgelegd en alle sportactiviteiten werden gestaakt. Pas met de geheel vernieuwde /5-serie uit 1969 kwam er een kentering, ook in de verkoopcijfers. Dit waren in elk geval veel vlotter gelijnde modellen
© 2000 - 2023 Motoroccasion