Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
17-10-2019
Rico Verhoeven ambassadeur van Suzuki



Negenvoudig wereldkampioen kickboksen kiest Suzuki GSX‑R1000R
Motorrijbewijs in no-time gehaald op een Suzuki


Supersnel, enorm sterk en altijd klaar om te presteren op het hoogste niveau. Negenvoudig wereldkampioen kickboksen Rico Verhoeven heeft zijn motorrijbewijs gehaald en stapt nu op het absolute topmodel van Suzuki, de GSX-R1000R.

Proefles
Het begon allemaal met een proefles op de motorfiets, een cadeau van Rico's vrouw voor zijn dertigste verjaardag. Rico: "Ik moest meteen denken aan de eerste ritten die ik ooit maakte, achterop bij mijn vader." Al snel was het duidelijk voor Rico dat er een motorrijbewijs moest komen. "Het gevoel van vrijheid en de snelheid spreken me enorm aan!"

Natuurtalent
Rico volgde hetzelfde traject als Job Smeltzer, beter bekend als DJ La Fuente, een jaar eerder: eerst lessen op een Suzuki en na het behalen van het rijbewijs de moeilijke keuze maken welke Suzuki motor het moet worden. Rico nam les bij Verkeersschool Frijters in het Brabantse Oud Gastel en net als bij DJ La Fuente gingen de lessen meer dan voorspoedig. Rijschoolhouder Willem-Jan Frijters: "Rico is echt een natuurtalent op de motor. Hij is gedreven en gepassioneerd en hij wil het ook allemaal perfect doen." Binnen enkele weken had Rico zijn motorrijbewijs dan ook op zak.

GSX-R1000R
Bij een wereldkampioen hoort natuurlijk een topmodel. Rico heeft gekozen voor de Suzuki GSX-R1000R, de motor die is afgeleid van de succesvolle GSX-RR waarmee Suzuki in de MotoGP strijdt om overwinningen. Met maar liefst 202 pk op een gewicht van 203 kilogram is de GSX-R1000R tot meer dan extreme prestaties in staat. Dankzij geavanceerde elektronische assistentiesystemen van de GSX-R1000R, houdt de rijder altijd alle controle.

Je droomSUZUKI nog niet gevonden? De beste koop doe je via www.motoroccasion.nl

#Suzuki #GSX-R #Ricoverhoeven #Motoroccasion #kickboksen

Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun clintele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als exclusief voor hen gemaakt aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2020 Motoroccasion