Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
16-03-2020
Supercharged Z H2 op 21 maart bij Kawasaki dealers



Op zaterdag 21 maart wordt de nieuwe Kawasaki Z H2 losgelaten bij de dealers tijdens de landelijke introductie. De 200 pk en 137 Nm sterke Supercharged Z H2 is dé Kawasaki waar vele fans naar uitgekeken hebben. Na overweldigende belangstelling tijdens MOTORbeurs Utrecht, en lovende kritieken van het motor journaille na de eerste testen in Las Vegas, is het nu tijd voor de dealers om deze Hypernaked tot in het kleinste detail aan u voor te stellen.

Vergeet niet om meteen een afspraak te plannen voor een uitgebreide proefrit en ervaar zelf de krachtigste en meest geavanceerde Z ooit. De 2020 Kawasaki Z H2 staat in de showroom vanaf €19.999,-.  Het Performance Edition pakket is beschikbaar voor €1.299,- exclusief montagekosten.

Kijk voor meer informatie en de Kawasaki dealer in uw regio op www.kawasaki.nl
 

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: AERMACCHI in 1958 - 1958 250 cc Aermacchi Chimera Dit nieuwe model werd geÔntroduceerd in 1956. Alhowel er veel belangstelling werd getoond verkocht dit model niet goed, zowel in als buiten ItaliŽ. Daarop werd besloten dit model te strippen om er een meer bijzondere machine van te maken. Bianchi keerde terug naar de tekentafel met in zijn achterhoofd de duidelijke opdracht om zo min mogelijk verdere fabricagekosten te maken. Dit verklaart de enkele-buis achterbrug en de horizontale positie van het blok, beide toepassingen die voor de originele eerste uitvoering werden gebruikt. Op dat momemt, toen Italiaanse designers overmaat-zuigerstangen als een must zagen besloot Bianchi de Chimera een andere drijfstang te geven, de zgn. push-rod . Dit was in het belang van een vereenvoudigde onderhoudsintensiteit en maakte een OHC inrichting niet noodzakelijk. In de verdere ontwikkeling van een race-versie voor Aermacchi werd dit concept dan ook succesvol. De eerste introductie van de Chimera was een 175 cc machine maar eerder was achter de schermen ook al gewerkt aan een 250 cc versie waardoor beide modellen gezamenlijk op de wegen verschenen. Gedurende een lange tijd werd door Aermacchi hun sportpotentieel onderzocht. In 1957 werd een getuned 175 cc model, met 16 pk in plaats van de standaard 14 pk (beide bij 8.000 toeren), beschikbaar gemaakt voor gebruik in de Italiaanse GP s. Later werden de 250 cc modellen populair onder de racers. Het debuut van deze machine geschiedde tijdens de in 1960 gehouden Duitse GP met als coureur Alberto Pagani en was een zo groot succes tusse de creme de la creme dat men besloot deze macine in een beperkt aantal ook particulier aan te bieden.
© 2000 - 2020 Motoroccasion