Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
06-03-2020
TANK ADVIES

De tankstations zijn verplicht om E10 brandstof te voeren. Wat houdt dit in voor uw Kawasaki motorfiets?

E10 brandstof is een mengsel van 90 procent fossiele brandstof en maximaal 10 procent bio-ethanol. Ethanol is agressiever dan benzine voor zowel metalen als kunststoffen en kan daardoor motoronderdelen zoals pakkingen en afdichtingen aantasten.

Alle voor de Europese markt gebouwde Kawasaki motorfietsen, scooters, en Jet Ski’s vanaf 2011 zijn geschikt voor het gebruik van benzine met maximaal 10% bio-component (E10). Ook alle Kawasaki ATV’s & Mule’s zijn geschikt om op E10 brandstof te rijden.

Onderstaand is een lijst vrijgegeven door Kawasaki met motorfietsen & Jet Ski’s van voor 2011 die de E10 brandstof zonder problemen kunnen voeren.
Geschikt voor E10:

KLX125 vanaf modeljaar 2010 W800 vanaf modeljaar 2011 KX65 vanaf modeljaar 2000
D-Tracker 125 vanaf modeljaar 2010 VN900 vanaf modeljaar 2006 KX85 vanaf modeljaar 2001
KLX250 vanaf modeljaar 2008 Z1000 vanaf modeljaar 2009 KLX110 vanaf modeljaar 2002
Ninja 250R vanaf modeljaar 2008 Z1000SX vanaf modeljaar 2011 KX125 vanaf modeljaar 2003
Ninja ZX-6R vanaf modeljaar 2007 Ninja ZX-10R vanaf modeljaar 2006 KX250 vanaf modeljaar 2004
ER-6n vanaf modeljaar 2006 ZZR1400 vanaf modeljaar 2006 KX450 vanaf modeljaar 2006
ER-6f vanaf modeljaar 2006 1400GTR vanaf modeljaar 2008 KLX450 vanaf modeljaar 2008
Versys vanaf modeljaar 2007 VN1700 vanaf modeljaar 2009 Jet Ski STX-15F vanaf modeljaar 2011
Z750 vanaf modeljaar 2007 VN2000 vanaf modeljaar 2008 Jet Ski 800 SX-R vanaf modeljaar 2011

Is uw Kawasaki motorfiets, scooter, of Jet Ski ouder dan 2011 en staat deze niet in bovenstaande lijst dan RADEN wij u aan om ALTIJD een premium brandstof ZONDER ethanol te tanken.
DIT GELDT OOK VOOR DE ANDERE JAPANSE MERKEN. Check bij de importeur van uw motormerk wat hun advies is. Neem tevens contact op met uw brandstofleverancier voor informatie over welke brandstoffen GEEN ethanol bevatten.



Bron: Horeon Motoren

Wist u dat: In de motortaal "Commando" betekent: Letterlijk stoottroepen De Norton Commando Interstate 750 en de Norton Commando 850 waren de laatste zware viertakt twins die door de AMC/Norton-Villiers-fabrieken werden uitgebracht. De Commando 750 werd in 1967 gepresenteerd op de motorshow van Earls Court in London. Voor de Commando werd niet langer gebruikgemaakt van het roemruchte Featherbedframe. De grootste moeilijkheid bij het ontwerpen van dit model bestond uit het elimineren van de motortrillingen. De oplossing werd niet gezocht in een verbeterde versie van het al bestaande motorblok, maar in de toepassing van silent-blocks, rubberen dempingsbussen tussen motorblok en frame. Op zich geen onbekend verschijnsel in de motorwereld, maar in die vorm niet eerder toegepast en door Norton het Isolastic System genoemd. De fabriek had hoge verwachtingen van haar superbike op de Amerikaanse markt. De prestaties en de betrouwbaarheid vielen echter tegen, vooral vergeleken met die van de sterk in opkomst zijnde Japanse merken. De hoofdlagers van de krukas bleken niet bestand tegen het grote vermogen. Er kwamen ongeveer evenveel garantieclaims als er Commandos werden geproduceerd. De verkoopcijfers bleven ver onder de verwachtingen en daardoor ging Norton ten onder. In oktober 1977 werd de productie van de Commando stopgezet. Het Norton-logo wordt momenteel gebruikt op een wankelmotorfiets, die slechts op zeer beperkte schaal aftrek vindt. De Engelse gemotoriseerde politie heeft een aantal van deze Nortons in gebruik.
© 2000 - 2020 Motoroccasion