Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
30-10-2023
Unieke door Wil Hartog gesigneerde Bakker GT 750



Bij Motorado in Leeuwarden staat deze unieke racemotor met Nico Bakker raceframe en een  Suzuki GT 750 motorblok. Het is de enige Bakker GT750 in Nederland op officieel Bakker kenteken en komt uit 1977. Bijzonder is ook de handtekening van Wil Hartog op de tank.

Kenner kennen de geschiedenis en internationale successen van Bakker Framebouw, zo niet, neem dan eens een kijkje op hun website bakkerframes.com.

De motor heeft geflowede cilinders en expansie uitlaten. Verder nog:
Lockheed remklauwen
Yamaha TZ 750 A voorvork
Yamaha TZ 750 achtervork
SMAC race achterwiel
EGLI race voorwiel

Volgens Motorado is het een betrouwbare en bijzondere classic racer. De motor heeft vaak geraced tijdens de Bikers Classics op Spa Franchorchamps. De laatste eigenaar had deze motor sinds 2001 in het bezit.

De vraagprijs is 15.600,-

Contact en bijzonderheden:  https://www.motoroccasion.nl/motoren/bakker-gt-750-m1511852.html

Motorado
Motorado heeft tientallen jaren ervaring in het motorrijden en is specialist in Triumph, Kawasaki en Moto Guzzi. Daarnaast is het een Ducati Care Center, en ze repareren motoren van BMW, Suzuki, Honda, Yamaha en bijna alle andere merken. 
 





















Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
© 2000 - 2025 Motoroccasion