Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
20-01-2020
Honda presenteert nieuwe 2020 motoren tijdens MOTORbeurs Utrecht



Na afwezigheid van enkele jaren zal Honda Benelux opnieuw aanwezig zijn tijdens de 36e editie van de MOTORbeurs in Utrecht, van 20 t/m 23 februari 2020. Honda stelt er zijn nieuwe 2020 line-up voor aan het Nederlandse publiek.

De MOTORbeurs Utrecht staat al jaren bekend als de officiële kick-off van het motor seizoen in Nederland. Afgelopen jaar onderging de beurs een metamorfose waar meer dan ooit ingezet werd op klantbeleving, met onder andere een groot test terrein en verschillende animaties.

Het nieuwe, sterke programma van de beurs sluit perfect aan bij de ‘Kotozukuri’ filosofie van Honda. Met de compleet nieuwe Road Show van afgelopen jaar, kon men de nieuwe Honda motoren zien en testen bij de officiële Honda dealer in de buurt. Voor het 2020 seizoen zal de kick-off daarvan nu op de MOTORbeurs plaatsvinden.

Kom dus de beurs én de Honda stand in hal 7 bezoeken en de nieuwste Honda modellen ontdekken en testen. Waaronder de nieuwe Africa Twin en Africa Twin Adventure Sports, CMX500 Rebel en natuurlijk de revolutionaire CBR1000RR-R Fireblade. Graag tot dan!
 

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: AERMACCHI in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in ItaliŽ tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voerd hij de boring en slag van het blok op naar een ovalere 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos doorverbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk aggeerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een Golden Wing motorblok om in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd.
© 2000 - 2020 Motoroccasion