Nieuwsbrief:

Motor zoeken

BMW Premium Selection
MODELLEN 2020
Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
BETA RR 498
BETA RR 498
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2013, 2190 Km
BETA RR 300
BETA RR 300
€ 5.995,- p/mnd klik hier
2017, 6700 Km
BETA RR 390
BETA RR 390
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2017, 1807 Km
BETA MINICROSS E
BETA MINICROSS E
€ 1.550,- p/mnd klik hier
2019, Nieuw
BETA RR 2T 300
BETA RR 2T 300
€ 6.599,- p/mnd klik hier
2019, 3333 Km
BETA RR 200
BETA RR 200
€ 7.250,- p/mnd klik hier
2019, Nieuw
BETA RR 390
BETA RR 390
€ 7.695,- p/mnd klik hier
2019, 6825 Km
BETA RR 300
BETA RR 300
€ 7.990,- p/mnd klik hier
2019, Nieuw
BETA RR 350
BETA RR 350
€ 9.895,- p/mnd klik hier
2019, Nieuw
BETA MINICROSS E
BETA MINICROSS E
€ 1.540,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
BETA MINITRIAL 50
BETA MINITRIAL 50
€ 1.690,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
BETA MINITRIAL 50
BETA MINITRIAL 50
€ 1.790,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
BETA RR ENDURO 50 SPORT
BETA RR ENDURO 50 SPORT
€ 2.800,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
BETA RR ENDURO 50 SPORT
BETA RR ENDURO 50 SPORT
€ 3.300,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
BETA MINITRIAL 50
BETA MINITRIAL 50
€ 3.390,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
BETA EVO 80 JUNIOR
BETA EVO 80 JUNIOR
€ 3.550,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
BETA EVO 80
BETA EVO 80
€ 3.850,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
BETA RR ENDURO 50 RACING
BETA RR ENDURO 50 RACING
€ 3.850,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
BETA RR 125 MOTARD LC
BETA RR 125 MOTARD LC
€ 5.120,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
BETA ALP 200
BETA ALP 200
€ 5.406,- p/mnd klik hier
2020, Nieuw
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2020 Motoroccasion