Nieuwsbrief:

Motor zoeken

BMW PREMIUM SELECTION
Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
HONDA VF 750 C MAGNA
HONDA VF 750 C MAGNA
€ 3.450,- p/mnd klik hier
1993, 27907 Km
HONDA VF 750 C MAGNA
HONDA VF 750 C MAGNA
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1994, 49165 Km
HONDA VF 750 C MAGNA
HONDA VF 750 C MAGNA
€ 2.999,- p/mnd klik hier
1994, 7262 Mls
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van HONDA

CB 1000 F BIG ONE
CB 1000 R
CB 1100 RS
CB 1100 SF X-11
CB 1100
CB 125 F
CB 125 R
CB 1300 / X4
CB 250
CB 300 R
CB 350 F
CB 360
CB 400 NA
CB 400
CB 450
CB 50 DREAM
CB 500 F
CB 500 X ADVENTURE
CB 500 X
CB 500
CB 600 F
CB 600 S
CB 650 F
CB 650 R
CB 650
CB 750
CB 900 F / HORNET
CBF 1000
CBF 125
CBF 300
CBF 500
CBF 600
CBR 1000 F
CBR 1000 RR FIREBLADE
CBR 1100 XX SUPER BLACKBIRD
CBR 125 R
CBR 250 R
CBR 300 R
CBR 400
CBR 500 R
CBR 600 F
CBR 600 RR
CBR 650 F
CBR 650 R
CBR 750
CBR 900 RR FIREBLADE
CBX 1000
CBX 550
CM 250 C
CMX 250 REBEL
CMX 450
CMX 500 REBEL
CR 250 R
CR 450
CR 500 R
CRF 1000 L AFRICA TWIN
CRF 110 F
CRF 110 FH
CRF 150
CRF 250
CRF 400 RXJ ENDURO
CRF 450
CTX 1300
CTX 700
CX 500 TURBO
CX 500
CX 650
DN 01
DREAM
F6 C GL 1500 VALKYRIE
F6 C GL 1800 GOLDWING
FJS 400 SILVERWING
FJS 600 SILVER WING
GB 500 TT
GL 1100 GOLDWING
GL 1200 GOLDWING
GL 1500 GOLDWING
GL 1800 GOLDWING
MONKEY Z 125
MONKEY Z 50
MSX 125
MT 80
NC 700 D INTEGRA
NC 700 S DCT
NC 700 S
NC 700 X DCT
NC 700 X
NC 750 D INTEGRA
NC 750 S DCT
NC 750 S
NC 750 X DCT
NC 750 X
NHX 110 LEAD
NRX 1800 RUNE
NSS 125
NSS 300 FORZA
NT 650 V DEAUVILLE
NT 700 V DEAUVILLE
NX 250
PC 800 PACIFIC COAST
PCX 125
PCX 150 CBS
PCX 150
PES 125
PES 150
RVF 400
SCV 100 LEAD
SES 150 DYLAN
SH 125
SH 150
SH 300
SRX 90
ST 1100 PAN EUROPEAN
ST 1300 PAN EUROPEAN
SUPER CUB C 125
SW - T400
SW-T 600
TRIKE
V 45 MAGNA
VF 1000
VF 1100 / V 65 MAGNA
VF 700
VF 750 C SUPER / MAGNA
VF 750 F
VFR 1200 F C-ABS DCT
VFR 1200 F C-ABS
VFR 1200 X CROSSTOURER
VFR 1200 X DCT CROSSTOURER
VFR 400 R
VFR 750 F
VFR 800 X CROSSRUNNER
VFR 800
VISION
VT 1100 SHADOW
VT 1300 CX
VT 500
VT 600
VT 700
VT 750 DC
VT 750 S
VT 750 SHADOW
VT 800
VTR 1000 FIRESTORM
VTR 1000 SP 1
VTX 1300
VTX 1800
VULTUS
X-ADV
XL 1000 V VARADERO
XL 600 V TRANSALP
XL 650 V TRANSALP
XL 700 V TRANSALP
XLV 750 R
XR 250 R
XRV 750 AFRICA TWIN
ZIJSPAN
© 2000 - 2019 Motoroccasion