Nieuwsbrief:

Pers en nieuws overzicht

Nieuwsbericht
30-09-2019
Dunlop lanceert de nieuwe Trailmax Meridian



  • Extreme prestaties voor krachtige enduro- en allroadmotoren
  • Opvallend loopvlakdesign voor uitstekende prestaties op droog, nat en offroad
  • Tot 15% langere levensduur

In de afgelopen jaren is de markt veranderd. Vroeger waren sportieve motorfietsen het populairst, nu ligt de focus veel meer op allroads. Deze motoren zijn niet alleen geliefd vanwege hun hoge rijpositie en het comfort op lange afstanden, ze kunnen ook uitstekend offroad presteren.

Tot 15% langere levensduur
De nieuwe Trailmax Meridian voldoet aan breed uiteenlopende criteria: maximale prestaties offroad en op lange afstanden, maar ook het handlen van het vermogen en de krachtige prestaties van de nieuwste high-end motorfietsen.

Dunlop heeft voor de Trailmax Meridian een extra lange levensduur weten te realiseren, zelfs bij een stevige rijstijl. Tijdens testen bleek dat de nieuwe achterband een 6% langere levensduur heeft bij rechtuit rijden dan de beste concurrent, en zelfs meer dan 15% bij hellingshoeken van 40 graden. Dmitri Talboom, productmanager, legt uit: “Onderzoek leert ons dat dit precies is wat motorrijders nodig hebben. Ze hebben de duurzaamheid nodig voor lange woon-werkverkeer- of tourritten, met behoud van de hoge prestaties op bochtige binnenwegen tijdens een weekend-, vakantie- of bergtrip.”

Tegelijkertijd heeft Dunlop ook de levensduur van de voorband verder vergroot. Bijkomend voordeel is dat die voor de voorband- en achterband nu gelijk is, zodat het wisselen van beide banden nu gelijktijdig kan gebeuren, wat een tripje naar de dealer scheelt.



Langdurige grip op nat of droog
Het robuuste loopvlak van de Trailmax Meridian ziet er niet alleen spectaculair uit, het is ook doelmatig en zeer effectief. Het is ontworpen om water snel af te kunnen voeren, met behoud van een hoog gripniveau op droog. Ook onder het oppervlak is deze band geavanceerd dankzij Dunlop’s MultiTread-technologie. Voorbeelden zijn de Hi-Silica rubbersamenstelling voor maximale grip op nat en flexibele eigenschappen bij lage temperaturen. Samen met het robuuste Rayon Ply-karkas zorgt dat voor een langere levensduur en een veel snellere opwarmtijd. Een prettige combinatie voor motorrijders die hun motorfiets steeds vaker het hele jaar door gebruiken.

De achterband heeft bovendien een nieuwe compound gekregen voor het centrale loopvlak die onder de rubbersamenstelling van de wang doorloopt. Dat komt de totale stijfheid van de achterband ten goede en zorgt voor een sportievere handling en extra grip wanneer er vermogen op de band wordt gezet.
Zowel de voor- als achterband vertrouwt op een tweelaags Rayon-Ply karkas dat samen met de Jointless Belt (JLB) technologie voor vertrouwenwekkende prestaties zorgt.



Getest en geslaagd: offroadbestendig
Ook offroad moet een allroad motorfiets perfect presteren. Tijdens Dunlop’s eigen testen op een zachte, modderige ondergrond leverde de Trailmax Meridian meer grip dan zijn drie directe concurrenten en de huidigeTrailSmart MAX. Op uitgeharde modder en op gravel lagen de prestaties op hetzelfde niveau als de TrailSmart MAX. Waarmee Dunlop bewijst dat de focus op rechtuitprestaties en handling niet ten koste is gegaan van de offroad-veelzijdigheid.

Brede inzetbaarheid
De Trailmax Meridian is beschikbaar in vier maten voor en drie achter. Hij is bij uitstek geschikt voor montage onder een breed aanbod allroad motorfietsen, waaronder de BMW GS, Honda Africa Twin & Crosstourer, KTM Adventure, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger en Yamaha Tenere & Super Tenere.

Meer info: www.dunlop.eu.

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1971 - De eerste fabrieks-chopper rolt van de band, de FX1200 Super Glide met een slanke voorkant (van de Sportsters), gecombineerd met het frame en de motor van de FL's. Deze motor is verkrijgbaar in het wit of het zwart en de zwarte versie krijgt de bijnaam Midnight Train.
© 2000 - 2019 Motoroccasion