Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
16-12-2019
Partnership James Bond en Triumph Motorcycles



Triumph Motorcycles is ongelooflijk trots om een nieuwe samenwerking aan te kondigen met de 25e officiële James Bond-film, No Time To Die en EON Productions. Het Triumph-design workshop team werkte nauw samen met het stuntteam uit de film om verschillende speelfilmmotoren te prepareren voor de extreme en dynamische acties in de film, waaronder de Tiger 900- en Scrambler 1200 modellen.





Nick Bloor, CEO van Triumph, zei: " Triumph is zeer verheugd om samen te werken met de nieuwste James Bond-film, No Time To Die. Triumph Motorcycles heeft het geluk dat het een rijke geschiedenis heeft om in vele blockbuster-films te worden gebruikt, dus het grote scherm is geen onbekende voor ons merk. We weten dat onze motorfietsen tot veel in staat zijn en we kunnen niet wachten om ze in actie te zien wanneer de film wordt vertoond, inclusief het nieuwe en langverwachte Tiger 900-model.".

James Bond stuntcoördinator Lee Morrison zei: "Triumph gaf ons voor de lancering vroege Tiger 900 prototypes, zodat we op drie belangrijke locaties konden filmen, ruim voor de officiële onthulling van de motorfiets. Ik moet zeggen dat we letterlijk alles van de motorfiets hebben gevraagd. Grote grillige scherpe rotsen, diepe modderpoelen, hoge snelheden, grote sprongen en enorme beklimmingen en afdalingen onder verschillende omstandigheden. De Tigers zijn hier echt goed tegen opgewassen, zonder mechanische problemen en voor mij bewijst dit echt dat ze overal toe in staat zijn". 

No Time To Die, wordt vanaf 2 april 2020 wereldwijd uitgebracht in het Verenigd Koninkrijk via Universal Pictures International en in de Verenigde Staten op 10 april vanuit Metro Goldwyn Mayer Studios via hun United Artists Releasing banner.

Je eigen James Bond motor rijden? Kijk dan hier: Zoek een Triumph

Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: HONDA in 1949 - Rond 1949 kwam Honda met het "D-type". Meneer Honda was betrokken bij elke stap in de ontwikkeling van de tweetakt in zowel het ontwerpen als het produceren van de D-type Dream. Dit was Honda's eerste echte motorfiets. Dit proces was wel iets anders voor het bedrijf dan simpel gezegd het monteren van motorblokjes in standaard fietsframes. Honda noemde de machine 'Dream' omdat hij er van het begin af aan al van droomde een eigen motorfiets te bouwen. Soichiro Honda was een ingenieur en altijd op zoek naar mogelijkheden om betere en beschaafdere machines te ontwerpen. Een stap verder kwam de 146cc, OHV, viertakt E-type Dream. Een voor die tijd krachtige machine met maar liefst vijf en een half pk met een top van tachtig kilometer per uur. Het had een stalen frame en zowel een achter- als een voorvering. Medio oktober 1951 was de produktie opgelopen naar honderddertig stuks per dag(!).
© 2000 - 2024 Motoroccasion