Nieuwsbrief:

BENELLI  TORNADO - 2025

Bouwjaar:
2025
Kleur:
Gres white / Midnight Black
Vermogen:
42 kW
Teller:
1 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
benelli - tornado
benelli - tornado
benelli - tornado
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

Met trots presenteert Benelli de gloednieuwe Tornado 550: een sportmotor die design, prestaties en dagelijks gebruik naadloos weet te combineren. Effectief op het circuit, comfortabel op de weg! Deze nieuwste toevoeging aan de fairing-serie van Benelli blaast het iconische ‘Tornado’- label nieuw leven in met agressieve lijnen, moderne oppervlakken en een compromisloze rijervaring.

Ontwikkeld door het R&D-team en het Centro Stile in Pesaro, is de Tornado 550 ontstaan uit het platform van de TNT 500. Het resultaat is een dynamische en verfijnde sportmotor, met scherpe vormen die zich van de koplamp tot aan het strakke achterdeel uitstrekken. Het opvallende dagrijlichtontwerp – geïnspireerd op de leeuwentanden, een knipoog naar Benelli’s historische embleem – benadrukt het unieke karakter van deze machine. Ook de achterlichten zijn stijlvol geïntegreerd in de richtingaanwijzers.

Demo aanwezig! Beide kleuren op voorraad.

5" TFT-kleurendisplay

Technologisch is de Tornado 550 ook helemaal bij de tijd. Het 5” TFT-kleurendisplay biedt smartphone-connectiviteit via Wi-Fi en Bluetooth, met ondersteuning voor navigatie via de Carbit App. USB-A en USB-C aansluitingen zijn aanwezig, net als een TPMS-systeem dat bandenspanning én -temperatuur in realtime weergeeft. Rijstijl aanpassen? De Tornado biedt keuze uit twee rijmodi (Normal en Sport) en uitschakelbare tractiecontrole.

Comfort voor elk avontuur

Het rijwielgedeelte bestaat uit een robuust stalen buizenframe waarbij het motorblok als dragend element fungeert. Aan de voorzijde vinden we een volledig instelbare Ø41 mm Marzocchi upside-down voorvork met 125 mm veerweg. Achter zorgt een monoshock – instelbaar in veervoorspanning en uitgaande demping – voor comfort én sportieve feedback.

Het kloppend hart

Onder de kuip klopt een gloednieuwe 554cc parallel-twin motor, een doorontwikkeling van Benelli’s succesvolle 500cc-blok. De motor levert 56 pk (41,2 kW) bij 8.250 tpm en 54 Nm koppel bij 5.500 tpm. Dankzij een nieuwe 270° krukasconfiguratie beschikt de Tornado 550 over een krachtiger en karaktervoller motorgeluid. De motor voldoet uiteraard aan de strengste Euro 5+ emissienormen.

Deze motor kan omgebouwd worden voor houders van een A2 rijbewijs.

.

  •  

    Wij zijn dé Benelli dealer van noord Nederland!

    Bij Arnold's Motorshop vind je jouw toekomstige motor of (elektrische) scooter! We hebben een continu wisselend aanbod van gebruikte en nieuwe motoren en scooters.
    In onze showroom vindt je het meest actuele aanbod, het kan dus zijn dat de motor die je hier ziet wellicht net aan je neus voorbij is gegaan. Bel ons daarom altijd om even te checken of de motor er nog staat, of scheur zo snel mogelijk langs onze showroom!
    Vragen naar de laagste prijs hebben we geen tijd voor en zullen we niet beantwoorden.

    Hebben we je interesse gewekt?  Kom rustig langs in onze winkel en showroom en laat je verrassen door ons aanbod voertuigen, kleding en accessoires.

    Uiteraard is inruil mogelijk.

    Bovag en RDW erkend. Op al onze verkopen zijn de Bovag voorwaarden van toepassing*. 

    Proefrit maken? Dit kan bij intentie tot aanschaf en uiteraard bij een droog wegdek.


    We zijn te vinden in Kolham.
    Arnold's Motorshop
    A. Plesmanlaan 11
    9615 TJ Kolham
    www.arnolds-motorshop.nl  /  info@arnolds-motorshop.nl
    0598-371043 (ook voor whatsapp berichten!)

    * tenzij nadrukkelijk anders aangegeven, check onze website!






Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Arnolds Motorshop
A. Plesmanlaan 11
Kolham
Plan de route
0598-371043
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion