Nieuwsbrief:

BMW  K 1300 R - 2009

Garantie: Ja
20511 Km
Oranje
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
bmw - k-1300-r
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf

BMW K1300R (2009) – Slechts 20.511 km – Uitstekend onderhouden en rijk uitgerust.

Ben je op zoek naar een krachtige, betrouwbare en bijzonder complete naked bike met karakter? Dan is deze BMW K1300R uit 2009 absoluut het overwegen waard. Met slechts 20.511 km op de teller, afkomstig uit Duitsland en volledig dealeronderhouden (alle boekjes en onderhoudsstempels aanwezig), is deze motor in topstaat. Motor is door ons nagelopen, gepoetst en heeft een beurt gekregen.

De BMW K1300R staat bekend als een van de krachtigste naked bikes van zijn generatie, met een indrukwekkend koppel en fenomenale rijeigenschappen. Deze specifieke uitvoering is voorzien van diverse originele BMW-accessoires en een aantal hoogwaardige upgrades die het rijcomfort en de sportieve beleving naar een hoger niveau tillen.

Specificaties & uitrusting:
  • Bouwjaar: 2009

  • Kilometerstand: 20.511 km

  • Herkomst: Duitsland (originele documentatie aanwezig)

  • ABS – voor maximale veiligheid onder alle omstandigheden

  • ESA (Electronic Suspension Adjustment) – elektronische veringinstelling voor optimaal rijcomfort

  • Handvatverwarming – ideaal voor koude ritten

  • Quickshifter – schakelen zonder koppeling, sportief en soepel

  • Originele BMW tanktas – handig en stijlvol

  • Originele BMW zijkoffers (tassenset) – perfect voor weekendtrips of woon-werkverkeer

  • Originele BMW navigatie – geïntegreerd en gebruiksvriendelijk

  • Getinte ruit – sportieve look met extra windbescherming

  • Barracuda einddemper – geeft de motor een krachtige sound en gewichtsbesparing

  • LSL stuur – voor een verbeterde zithouding en meer controle

Extra’s inbegrepen:
  • Originele BMW einddemper

  • Origineel stuur

  • Extra kort sportruitje

Deze motor is klaar voor elk avontuur – of dat nu een toertocht door de bergen is of een sportieve rit door de polder. Dankzij de combinatie van comfort, technologie en brute kracht biedt de K1300R een unieke rijervaring.

De motor staat altijd binnen gestald, is schadevrij en verkeert zowel technisch als optisch in uitstekende staat. Je koopt niet zomaar een motor, maar een goed onderhouden en rijk uitgeruste BMW waar je nog jaren plezier van zult hebben.

Gratis 3 maanden garantie
Gratis tennaamstelling
Gratis extra afleverbeurt (goed voor 10.000 km)

Wim en Kevin Zielman

  • Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij vóór afreizen met ons te bellen over de beschikbaarheid.

    Wim & Kevin Zielman

    Motor Service Hoofddorp: Uw favoriete motor specialist






Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor Service Hoofddorp
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
© 2000 - 2025 Motoroccasion