 |
| Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
| Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
| Cilinder inhoud | 1170 cc |
| Comp. verhouding | 12.0:1 |
| Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
| Brandstof toevoer | elektronische inspuiting in inlaattraject / digitaal motormanagement |
| Ontsteking | motormanagement BMS-K met roluitschakeling, dubbele ontsteking |
| Vermogen | 105 pk / 77 kW bij 7500 tpm |
| Max. koppel | 115 Nm bij 5750 tpm |
| Koppeling | enkelvoudige droge plaat, hydraulisch bediend |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
| Verhouding | |
| Overbrenging | Cardan |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 33 liter |
| Topsnelheid | >200 km/u |
| ABS | ja |
| Frame | driedelig, meedragende motor en versnellingsbak |
| Vering voor | centraal geplaatst, veerpootdiameter 41 mm, Veerweg 210 mm |
| Vering achter | Enkelzijdig aluminium swingarm, BMW Paralever, Veerweg 220 mm |
| Remmen voor | EVO-remsysteem met dubbele zwevende remschijven,(Ø 305 mm) |
| Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 265 mm) |
| Voorband | 110/80 - 19 |
| Achterband | 150/70 - 17 |
| Wielbasis | 1507 mm |
| Lengte | 2240 mm |
| Breedte | 990 mm |
| Hoogte | 1525 mm |
| Zithoogte | 910/890 mm |
| Drooggewicht | 223 kg |
| Leverbare kleuren | Alpineweiss, Weiss Aluminium Metallic |
| Beschrijving | BMW presenteert de R 1200 GS Adventure. Een rijke standaarduitrusting, een grote brandstoftank, optimale off-road eigenschappen en een krachtige boxermotor met twee cilinders maken deze machine tot dé ultieme reismotorfiets van de nieuwe generatie. De opvolger van de R 1150 GS Adventure heeft zowel liefhebbers van ruw terrein als vlak asfalt veel te bieden. |