 |
| Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 bovenliggende nokkenassen, balansas |
| Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
| Cilinder inhoud | 1254 cc |
| Comp. verhouding | 12,5:1 |
| Kleppen | |
| Brandstof toevoer | elektronische inspuiting / digitaal motormanagement BMS-K+ met elektronische gasklepbediening |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 136 pk / 100 kW bij 7750 tpm |
| Max. koppel | 143 Nm bij 6250 tpm |
| Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, hydraulisch bediend |
| Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
| Verhouding | |
| Overbrenging | Cardan |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 20 liter |
| Topsnelheid | 200 km/u |
| ABS | |
| Frame | 2-delig, voor- en aangeschroefd achterframe met meedragende motor/transmissie |
| Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen |
| Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
| Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger radiale remklauwen |
| Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
| Voorband | 120/70 R 19 |
| Achterband | 170/60 R 17 |
| Wielbasis | 1.507 mm |
| Lengte | 2,207 mm |
| Breedte | 952,5 mm |
| Hoogte | 1,412 mm |
| Zithoogte | 850/870 mm |
| Drooggewicht | 244 kg |
| Leverbare kleuren | Black Storm Metallic, Light White |
| Beschrijving | Houdt u van lange ritten, ook over slechte wegen en soms dwars door de wildernis? Wàt u onderweg ook maar tegenkomt - asfalt, onverhard, modder of mul zand - de BMW R 1200 GS Adventure met zijn uitstekende handling is er helemaal klaar voor. Een motorfiets voor iedereen die graag zijn grenzen verlegt. Kortgezegd: een machine voor motorrijders die het echte avontuur opzoeken, hun onafhankelijkheid willen onderstrepen en daarbij ook nog heel veel rijplezier willen hebben. |