 |
| Motor | L-Twin, vloeistog gekoeld, 4 takt |
| Boring x slag | 106 mm x 106 mm |
| Cilinder inhoud | 1198 cc |
| Comp. verhouding | 12,7:1 |
| Kleppen | Desmodromic, 4 kleppen per cilinder |
| Brandstof toevoer | Marelli electronische injectie |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 170 pk / 126.8 kW bij 9750 tpm |
| Max. koppel | 131,4 Nm bij 8000 tpm |
| Koppeling | Droge meerplaten koppeling, hydraulisch bediend |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | 37/15 |
| Overbrenging | ketting 15:38 |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 15.5 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | Trellis frame in ALS 450 |
| Vering voor | Showa 43 mm, geheel instelbare upside down voorvork, 127 mm veerweg |
| Vering achter | Progressieve monoshock, volledig instebaar, 127 mm veerweg |
| Remmen voor | dubbele remschijf, 330 mm, radiale vierzuiger remklauw |
| Remmen achter | enkele 245 mm schijfrem met dubbele remzuigerklauw |
| Voorband | 120/70-17 |
| Achterband | 190/55-17 |
| Wielbasis | 1430 mm |
| Lengte | |
| Breedte | |
| Hoogte | |
| Zithoogte | |
| Drooggewicht | 171 kg |
| Leverbare kleuren | parelmoer wit, rood |
| Beschrijving | De 1198 is een volbloed racemotor, zo simpel is het. Hij is direct te herkennen aan zijn racy, no-nonsense uitstraling. Prestaties staan voorop en dat is terug te zien in elk detail.

De karakteristieke hoge achterkant en de compacte voorzijde gecombineerd met de dubbele seat-pipes en de enkelzijdige achterbug zijn een toonbeeld van legendarisch ontwerptalent op het gebied van aerodynamica en wenbaarheid. |