Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Ducati heeft met rijder Doug Polen een Wereldkampioen in huis met de Ducati 888 die door een grote voorsprong in de techniek de concurrentie heeft afgetroefd. Er zijn in het jaar 1993 drie vierklepper Ducati types te verkrijgen. De ‘Ducati 888 Strada’, ‘Ducati 888 SP0’ en de ‘Ducati 888 SP5’. De ‘888 Strada’ heeft een opgeboord blok van de ‘851 Strada’ (1992), en is hiervan de vervanger. De motorfiets weegt 202 kilo droog en heeft een brons gekleurd frame met zwarte wielen. De 245 km/uur snelle machine is een gebruiksvriendelijke motor geworden in de zeven jaar durende ontwikkeling van Ducati vierkleppers. Ducati gaat in navolging van de succesvolle 888 serie eind 1993 een motorfiets introduceren die zijn gelijke niet kent in motorland. De 8-serie verdwijnt en in de loop van 1994 worden de laatste 100 stuks ‘888 SP0’ uitgeleverd. De Ducati 888 wordt opgevolgd door de Ducati 916 waardoor een nieuw tijdperk is aangebroken. De ‘Ducati 851/888’ zal de motorfietsgeschiedenis ingaan als het model, die Ducati naar de wereldtop van engineering heeft gebracht. (Productie totaal in 1993: 1.280 stuks). De vloeistofgekoelde motor heeft een inhoud van 888 CC. Verder is het viertakt V-Twin Cilinder DOHC Desmodronic motorblok voorzien van vier kleppen per cilinder. Het vermogen van 104 PK (76,5 kW) wordt afgeleverd bij 10.500 rpm. Het koppel is vastgesteld op 78,5 Nm bij 7.000 rpm. De motor had een droog gewicht van 210 Kg en behaalde (voor die tijd) al een topsnelheid van ca. 246 Km/uur. De overbrenging vindt plaats via een 6 versnellingsbak die via een ketting het achterwiel aandrijft. Voor de rest is de motor voorzien van een Showa Upside-Down voorvork en een dubbele schijfrem aan de voorzijde en een enkele schijfrem aan de achterzijde.
Wij nodigen u van harte uit in onze showroom en vertellen u graag onder het genot van koffie of thee over onze merken en alle daarbijhorende service, werkplaats, financiering en garanties die wij u kunnen verlenen zodat u zorgeloos van de nieuwe motorfiets kunt gaan genieten.
Al onze motoren worden vakkundig gecontroleerd in onze uitgebreide werkplaats en afgeleverd met een standaard garantie die in overleg uitgebreid kan worden naar meerdere maanden of een jaar.
Trots op ons dealerschap CF MOTO en dat we specialist zijn in kwalitatieve gebruikte Harley-Davidson, Ducati en MV Agusta's.
Met vriendelijke groet en zien u graag,
MotoXpert Dronten, RDW erkend bedrijf.
Het Spaarne 18
8253 PE Dronten
Telefoon: 06 - 53 63 86 73
Whatsapp: 06 - 28 56 84 03
Website: www.motoxpert.nl
E-mail: motoxpert@motoxpert.nl
Openingstijden:
Maandag: Gesloten
Dinsdag : 10.00 - 17.00 uur
Woensdag : 10.00 - 17.00 uur
Donderdag : 10.00 - 17.00 uur
Vrijdag : 10.00 - 17.00 uur
Zaterdag : 10.00 - 15.00 uur
Zondag: Gesloten
Ook MotoXpert volgen op Facebook of Instagram? klik dan op onderstaande link en geef ons een like:
Facebook: www.facebook.com/MotoXpert.nl
Instagram: www.instagram.com/motoxpert.nl/
Wilt u de motor van uw dromen financieren? vul dan het formulier in:
https://www.motoxpert.nl/financiering.html
Trefwoorden:
Street Glide - Road Glide - Fat Boy - Dyna - Heritage - Breakout - Cross Bones - Sportster - Iron - Forty Eight - Road King - Electra Ultra - Springer - Tri - V-rod - Classic - Fat Bob - Street Bob - CVO - Special - Limited - Low Rider - Anniversary - Softail - Deluxe - Pan America - LiveWire - EVO - FLHX - FLHXS - FLTRX - FLTRXS - XXL - XL - XS - FL - FLHT - FLHTK - FLHTKL - FLSTF - FLSTFB - FLSTC - FXDL - FXDB - FXDC - FLHTC - FLHTCU - FLHTCUI - FLHR - FLHRC - FXSTC - FLSTN - XR - 88 - 96 - 103 - 107 - 110 - 114 - 883 - 1200 - 1340
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Importeren
U bent al enige tijd op zoek naar die ene motor maar kunt hem niet vinden in Nederland en zelf importen is voor u een onbekende weg. Dan helpen wij u graag bij zowel het vinden als het importeren van uw droommotor.
Inkoop
Wij kopen graag uw motor in, omschrijf in het reactieformulier zo compleet mogelijk uw motor. Vermeld duidelijk merk, type, opties en km. stand in en voeg duidelijke foto’s erbij. Wij reageren dan terug met onze bieding.
Bemiddeling
Zoekt u iets exclusiefs, een anders-dan-anders occasion? Dan bent u bij ons op het goede adres. Ook als wij de motor van uw dromen niet hebben staan kunnen wij samen met u in onze database kijken wat andere op voorraad hebben.
 | Dronten, Flevoland |
 | 06-53638673 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken