Nieuwsbrief:

DUCATI  916 - 1998

Garantie: Ja
57555 Km
ROOD
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
ducati - 916
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Voor de echte liefhebbers van Italiaanse passie en design: de Ducati 916
uit 1998. Deze iconische superbike heeft niet alleen de motorsportwereld
veranderd, maar staat ook bekend als een van de mooiste motoren ooit
ontworpen door Massimo Tamburini.

Kenmerken van deze Ducati 916:

Bouwjaar: 1998
Klassieke lijnen en prestaties: Een kunstwerk op twee wielen, aangedreven
door een krachtige V-twin die garant staat voor een meeslepende
rijervaring.
Italiaanse flair: Een design dat perfect past bij de rijke racehistorie
van Ducati.
Deze 916 is een must-have voor verzamelaars en liefhebbers die een stukje
motorhistorie in hun garage willen hebben staan. Of je nu geniet van het
geluid van de uitlaten of van de prachtige contouren in je showroom, deze
motor maakt indruk.

Grijp deze kans om eigenaar te worden van een waar icoon. Voor meer
informatie of een bezichtiging, neem contact op!


  •  Aflevering juli aug sept etc mogelijk pas betalen bij aflevering! 

    - Meer dan 600 motoren op voorraad, dus altijd raak! 
    - Professioneel advies, samen ruim 200 jaar ervaring.
    - Specialistisch werkplaatsteam, ruime bezetting snelle service. 
    - Tot 36 maanden garantie mogelijk*
    - Uitgebreide financierings opties*
    - Inruil, proefrijden, thuis bezorgen*
    - 10 dagen gratis All Riskverzekering**
    - Wij leveren ook nieuwe motoren* 

    Zoek jij een job in de motorbrance? Wij zijn op zoek naar collega's check onze vacatures op barbiermotorsport.nl
     
    Goed kleding advies nodig van iemand die rustig de tijd voor u neemt? Kom langs in de onze kledingshop ! Gespecialiseerd in o.a. grote en kleine maten motorkleding. 

    Check onze webshop met een fantastisch aanbod & sportieve prijzen. www.barbiermotorsport.nl  

    Barbier Motorsport
    Oeveraseweg 6
    7971 PA Havelte
    0521-342960

    Volg ons ook op:

    TikTok          : @barbiermotorsport
    Instagram    : @barbiermotorsport
    Facebook    : @barbiermotorsport
    Pinterest      : @barbiermotorsport 



    * Vraag naar de voorwaarden.
    ** Vooraf aanmelding noodzakelijk, geen aanmelding is niet verzekerd.
    ***  Alle moeite is genomen om de informatie op deze advertentie zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Schrijf- en zetfouten zijn dan ook voorbehouden. Acteer daarom niet alleen naar aanleiding van deze advertentie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Aan onze advertentie's kunnen geen rechten ontleend worden.
     

     






Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Barbier Motorsport Havelte
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion