 |
Motor | Superquadro L-twin cillinder, 4 kleppen, desmodromisch, vloeistof gekoeld |
Boring x slag | 100 mm x 100 mm |
Cilinder inhoud | 955 cc |
Comp. verhouding | 12.5:1 |
Kleppen | 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Mitsubishi electronish injectie systeem. Twin injectoren per cillinder. Volledige ride-by-wire ellipsvormige gaskleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 150 pk / 110 kW bij 10,500 tpm |
Max. koppel | 102 Nm bij 9,000 tpm |
Koppeling | natte meervoudige plaatkoppeling met hydraulische bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen, Ducati Quick Shift |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | Ketting, 15/43 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Monocoque, aluminium frame |
Vering voor | Volledig instelbare Showa BPF vork. 43 mm verchroomde binnenbuizen |
Vering achter | Volledig instelbare Sachs -unit . Aluminium dubbelzijdige swingarm |
Remmen voor | 2 x 320mm semi - zwevende remschijven , radiaal gemonteerde Brembo Monobloc M4-32 remklauwen , 4 - zuigers , ABS standaard |
Remmen achter | 245mm schijf , 2 - zuiger zwevende remklauw met ABS als standaarduitrusting |
Voorband | 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Rosso Corsa |
Achterband | 180/60 ZR17 Pirelli Diablo Rosso Corsa |
Wielbasis | 1,431 mm |
Lengte | 2,056 mm |
Breedte | 810 mm |
Hoogte | 1,115 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 176 kg |
Leverbare kleuren | Ducati Red, Artic White Silk |
Beschrijving | Voorzien van een nieuwe, krachtigere motor met slipper clutch, dwingt de 959 Panigale een race-attitude af.

Gebouwd op een verbeterd chassis, geintregreerd met een monocoque frame, samen met volledig verstelbare veren, gebalanceerd tussen weg en racebaan, pure prestaties, technologie en moeiteloze bediening is de 959 Panigale een ideale adrenaline-booster in de vorm van een Ducati superbike met adembenemend design. |