| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 24 maanden
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | V4 Granturismo, V4 - 90°, 4 kleppen per cilinder, tegengesteld draaiende krukas, Twin Pulse ontstekingsvolgorde, vloeistofgekoeld |
| Boring x slag | 83 mm x 83 mm |
| Cilinder inhoud | 1158 cc |
| Comp. verhouding | 14.0:1 |
| Kleppen | 8 |
| Brandstof toevoer | |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 168 pk / 124 kW bij tpm |
| Max. koppel | 126 Nm bij 7 tpm |
| Koppeling | Slipper en zelfbekrachtigende natte multiplaatkoppeling met hydraulische bediening |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | 37/15 |
| Overbrenging | Ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 17 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | Aluminium monocoque frame |
| Vering voor | 50 mm verstelbare usd voorvork |
| Vering achter | Monoshock, gegoten aluminium enkelzijdige swingarm, instelbare voorspanning |
| Remmen voor | 2x 330 mm semi-zwevende remschijf, radiaal bevestigde Brembo monobloc 4-zuiger, M4.32 remklauw |
| Remmen achter | 265 mm remschijf, 2 zuiger Brembo zwevende remklauw |
| Voorband | Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17 |
| Achterband | Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17 |
| Wielbasis | 1593 mm |
| Lengte | |
| Breedte | |
| Hoogte | |
| Zithoogte | 790 mm |
| Drooggewicht | 211 kg |
| Leverbare kleuren | |
| Beschrijving | |
| Dealerschappen: APRILIA, BIMOTA, CFMOTO, DUCATI, HONDA, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM, MOTO GUZZI, SUZUKI, TRIUMPH, YAMAHA |
Een nieuwe motor?
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
 |
Goedhart Motoren |
|
Europaweg 1-D
Bodegraven
Plan de route
|
 |
0172-650005
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken