| Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
| Motor | Testastretta 11°, desmodromische vloeistofgekoelde L-Twin cillinder |
| Boring x slag | 94 mm x 94 mm |
| Cilinder inhoud | 937 cc |
| Comp. verhouding | 13.3:1 |
| Kleppen | 8 kleppen |
| Brandstof toevoer | elektronische brandstofinjectie, 53 mm gasklephuizen, volledig Ride-by-Wire systeem. |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 114 pk / 84 kW bij 9,000 tpm |
| Max. koppel | 96 Nm bij 7,250 tpm |
| Koppeling | Slipper en zelfbekrachtigende natte multiplaatkoppeling met hydraulische bediening |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | 37/15 |
| Overbrenging | Ketting, 15/43 |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 14,5 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | |
| Vering voor | Marzocchi aluminium instelbare upside-down voorvork, Ø 45 mm |
| Vering achter | Progressieve verbinding met verstelbare veervoorspanning, uitgaande demping monoshock, aluminium enkelzijdige swingarm |
| Remmen voor | 2x 320 mm semi-zwevende aluminium remschijf, radiaal bevestigde Brembo monobloc remklauwen, 4-zuiger, Bosch ABS standaard uitgerust |
| Remmen achter | 245 mm schijven, 2 zuiger remklauwen, Bosch ABS standaard uitgerust |
| Voorband | Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR17 |
| Achterband | Pirelli Diablo Rosso III, 180/55 ZR17 |
| Wielbasis | 1.493 mm |
| Lengte | |
| Breedte | |
| Hoogte | |
| Zithoogte | 830 mm |
| Drooggewicht | 178 kg |
| Leverbare kleuren | SP kleurenschema |
| Beschrijving | Een agressieve look, een sportief en woest karakter: de nieuwe Hypermotard 950 SP gaat terug naar de roots van de competitiemotor zonder zijn sportieve essentie op te offeren. Een wijde handlebar, smalle zijkanten en een laag gewicht voor meer wendbaarheid in de bochten. Met de 114 pk Testastretta 11° motor biedt de nieuwe Hypermotard 950 SP onbeperkt rijplezier. |
 |
JP Motoren |
|
Pater van den Elsenlaan 20E
Veghel
Plan de route
|
 |
0683530926
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te
ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken