 |
| Motor | Testastretta 11 ° L -Twin , 4 Desmo bediende kleppen per cilinder , vloeistofgekoeld |
| Boring x slag | 106 mm x 106 mm |
| Cilinder inhoud | 1198 cc |
| Comp. verhouding | 13:1 |
| Kleppen | 4 Kleppen |
| Brandstof toevoer | Electronische injectie, 53mm kleppen, ride-by-wire. |
| Ontsteking | |
| Vermogen | 147 pk / 106,6 kW bij 9.250 tpm |
| Max. koppel | 124 Nm bij 7,750 tpm |
| Koppeling | Lichte actie, Multiplaat koppeling met hydraulische bediening. Self-servo actie bij rijden. |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | |
| Overbrenging | |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 16.5 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | Stalen buizenframe, vastgemaakt aan de cilinderkop |
| Vering voor | Ohlins volledig verstelbare 48mm USD vorken |
| Vering achter | Progressieve verbinding met volledig verstelbare Ohlins monoshock. Aluminium eenzijdige swing arm |
| Remmen voor | 2 x 320mm semi - zwevende remschijven , radiaal gemonteerde Brembo Monobloc M50 remklauwen , 4 - zuigers , radiale pomp met ABS standaard |
| Remmen achter | 245mm schijf , 2 - zuiger zwevende remklauw met ABS als standaarduitrusting |
| Voorband | 120/70 ZR 17 Pirelli Diablo Rosso III |
| Achterband | 190/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso III |
| Wielbasis | 1.485 mm |
| Lengte | 2,200 mm |
| Breedte | 830 mm |
| Hoogte | 1,040 mm |
| Zithoogte | 785-810 mm |
| Drooggewicht | 185 kg |
| Leverbare kleuren | Ducati Red, Liquid Concrete Grey |
| Beschrijving | De exclusieve Monster 1200 S verscherpt die sportieve prestaties van Monster nog meer tot op het randje dankzij hoogwaardige componenten zoals de geavanceerde Öhlins-ophangingen en het Brembo M50 remsysteem. Bovendien is de Monster 1200 S voorzien van wielen met drie Y-spaken en exclusieve S -graphics, evenals een carbon spatbord aan de voorkant. De voorste koplamp met het DRL-systeem (Daytime Running Light) en LED-indicatoren maken de standaardfuncties compleet. |