|
Motor | Desmosedici Stradale 90 V4, naar achteren draaiende krukas, 4 desmodromatisch bediende kleppen per cilinder, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | | |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 14.0:1 |
Kleppen | 16 |
Brandstof toevoer | Electronisch brandstofinjectiesysteem. Twee injectors per cillinder. Volledig ride-by-wire. Elliptische gasklephuizen met airodynamische kleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 221|162|15,250 |
Max. koppel | 112|11,500 |
Koppeling | Slipper en zelfbekrachtigende natte multiplaatkoppeling met hydraulische bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 38/14 |
Overbrenging | Ketting, 15/42 |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminiumlegering frontframe met geoptimaliseerde stijfheid |
Vering voor | Volledig instelbare Öhlins NPX voorvork met TiN behandeling |
Vering achter | Volledig verstelbare Ohlins TTX36 unit. Elektronische compressie en rebound demping afstelling met Ohlins Smart EC 2.0. Aluminium enkelzijdige swingarm |
Remmen voor | 2x 330mm semi zwevende schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monobloc Stylema (M4.30) 4-zuiger remklauwen met Bosch ABS |
Remmen achter | 2x 330mm semi zwevende schijven, radiaal gemonteerde Brembo Monobloc Stylema (M4.30) 4-zuiger remklauwen met Bosch ABS |
Voorband | Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 |
Achterband | Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17 |
Wielbasis | 1.471 |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 830 |
Drooggewicht | 172 |
Leverbare kleuren | R-Livery |
Beschrijving | De nieuwe Panigale V4 R belichaamt de maximale expressie van de Ducati waarden: stijl, verfijning, prestaties.
Het is de maximale expressie van het race-DNA van Ducati, vergelijkbaar met een raceprototype als geen andere motor: een vooruitstrevend model dat de rijder begeleidt naar een dimensie van geavanceerd rijden, bestaande uit bochten en rechte stukken die ongelooflijk snel voorbij gaan, dankzij de elektronica die, als een onzichtbaar, magisch vangnet, de grenzen overschrijdt.
Ontworpen om een symfonie van emoties te garanderen, dankzij het nieuwe concept van prestaties: niet alleen acceleratie, remvermogen en beste rondetijd, maar ook veiligheid en rijgemak, ongeacht het niveau van de ervaring.
Kortom, pure race adrenaline onder controle. |