Nieuwsbrief:

ENERGICA  EVA RIBELLE - 2021

€ 27.995,- € 31.357,-
Garantie: Ja
5850 Km
Corsa Red
energica - eva-ribelle
energica - eva-ribelle
energica - eva-ribelle
energica - eva-ribelle
energica - eva-ribelle
energica - eva-ribelle
energica - eva-ribelle
energica - eva-ribelle
energica - eva-ribelle
energica - eva-ribelle
energica - eva-ribelle
OmschrijvingTechniekBetaalgemakBedrijf
Deze Energica Eva Ribelle RS is een beest van een motor met haar 215 Nm en 126 KW... Deze motor is door ons als demonstratie motor ingezet en heeft daardoor wel wat gebruiksporen gekregen. 
  • Energica Eva Ribelle is de eerste 100% elektrische streetfighter met 215 Nm en 126 kW (169 pk) uit Italië

    De perfecte combinatie van wendbaarheid en agressief rijden.

    De rebelse geest en wendbaarheid zorgen voor initiuatieve controle over de motor. De beste streetfighter voor de stadse jungle en daarbuiten.

    Eva's accupakket, omvormer, lader en Bosch ABS worden continue gemonitoord en gemanaged door de geavanceerde Vehicle Control Unit, net als bij de Energica Ego en Ego+.

    Energica Eva Ribelle heeft geen koppeling en versnellingen. Alles wordt bediend door het ride-by-wire systeem, waarmee je als berijder de mate van het acceleratie en de-acceleratie bepaald. Met een voelbare tussenstand in de gashandel is er het mogelijk maximaal uit te laten rollen. Bij verder sluiten van de gashandel wordt de (instelbare) motorrem ge-activeert en de opgewekte energie teruggewonnen.

    De streetfighter is volledig compatibel met publieke laadstation en kan ook ook thuis opgeladen worden. Energica Eva Ribelle is de enige elektrische streetfighter in de wereld met een geïntegreerd snellaadsysteem.

  • Deze Energica heeft de EMCE Motor, 
    Een belangrijke stap vooruit in de elektrische aandrijving van motorfietsen. EMCE is een volledig nieuwe HSM-motor en -omvormer en is exclusief ontwikkeld door Energica en Mavel.

    De motor en omvormer delen nu samen een vloeistofkoelsysteem. Dit heeft geresulteerd in een eenvoudiger en effectiever ontwerp van kleinere afmetingen en betere thermische efficiëntie. De rijders zullen er de voordelen echt van op prijs stellen: lichter gewicht en lager zwaartepunt voor meer wendbaarheid; hogere piekprestaties; grotere actieradius, vooral bij hogere snelheden; en aanzienlijk minder onderhoudsintervallen.

    ADAPTIVE CONTROL
    Omdat de motor en omvormer in tandem worden ontwikkeld, kan de omvormer Adaptive Control bieden.
    Dit betekent dat hij in staat is om keer op keer de juiste regelparameters te selecteren: het door het voertuig vereiste koppel, het motortoerental, de bedrijfsmodus van het systeem, de temperatuur en andere factoren die de bedrijfsstatus van de aandrijflijn bepalen. Adaptive Control zorgt ervoor dat de omvormer het systeem altijd zo efficiënt mogelijk kan bedienen en tegelijkertijd zal het de bedrijfsgrenzen van het systeem zelf uitbreiden.

    Gewicht
    Ondanks een betere thermische efficiëntie en meer vermogen zijn de motor en omvormer 10 kg (22 lb.) lichter dan die van ons vorige ontwerp, met een vermindering van het Eva Ribelle-gewicht tot 260 kg (573 lbs.). De wegligging van de motorfiets is verbeterd omdat het kleinere formaat ook een lager zwaartepunt verzekert.

    Vermogen
    Het continue vermogen van de motor is nu iets hoger met 147 Pk/110 kW, maar het piekvermogen schiet omhoog naar 169 Pk/126 kW. Combineer dit met de verbeterde acceleratie van de RS-versie en je hebt veruit de beste prestaties van alle elektrische motorfietsen

    Actieradius
    Gewichtsvermindering helpt bij elke snelheid, maar het werkelijke voordeel is de grotere actieradius bij hogere snelheden op de snelweg dankzij de verbeterde efficiëntie voor lagere bedrijfstemperaturen van de nieuwe ECME-motor. Bij lagere snelheden neemt de actieradius van 5% tot 10% toe, afhankelijk van de rijstijl. Grandioos nieuws voor kilometervreters.

    Onderhoud
    Onze motorfietsen hebben nu al veel minder onderhoud nodig dan motorfietsen met een verbrandingsmotor, maar tot dusverre moest de transmissie-/motorolie om de 10.000 km/6.000 mijl worden ververst. Nu niet meer. De transmissieolie hoeft nu nog maar om de 30.000 km/18.600 mijl en die van de koelvloeistof van de motor/omvormer om de 45.000 km/28.000 mijl te worden ververst. Je kunt nu rijden en het (bijna) vergeten.

  • Laden
    Deze motor kan thuis aan een stopcontact geladen worden. Ook kan deze motor aan publiek laadpalen geladen worden. Het DC Snelladen is standaard op elke Energica aanwezig.

    Thuisladen
    Voor het thuisladen ben je de meegeleverde thuislaadkabel nodig. Deze kabel heeft een normale stekker voor thuis en de type 2 (Mennekes) aansluiting die in de motor gestoken word

    Publiek of AC Laden
    De motor is geschikt voor het laden aan publieke laadpunten met een laadkabel. De laadkabel moet aan beide zijde voorzien zijn van een type 2 aansluiting. Dit zijn dezelfde kabels die ook door auto's gebruikt worden.

    Snelladen
    Deze motor ondersteunt DC snelladen, via CCS. De standaard voor snelladen die ook door elektrische auto's gebruikt wordt.
    De kabels hangen bij de snelladers aan de laappalen en hiermee kan je met 6,7 km per minuut laden. Dat komt neer op 400 km/u!
     
  • Actieradius
    De actieradius is altijd afhankelijk van diverse factoren. Deze Energica heeft een accu van 21.5 kWh. Op de snelweg is actieradius lager dan in de stad. Ook het weer (wind en temperatuur) hebben invloed op de actieradius. Om grote afstanden af te leggen is de combinatie van actieradius en laadsnelheid belangrijk. 

    Deze motor heeft bij normaal gebruik een actieradius tot:
    * 420 km in de stad
    * 198 km buitenstedelijk
    * 246 km bij gemiddeld gebruik


     
  • Fiscale voordelen van een elektrische motorfiets.

    Een elektrische motorfiets heeft naast het prettige rijden ook nog een aantal fiscale (belasting) voordelen. Dit bestaat uit een aantal subsidies en of vrijstellingen. De hieronder genoemde voordelen zijn landelijk van toepassing. Wij adviseren ook om te informeren bij uw lokale provincie of gemeente. Mogelijk zijn er nog extra subsidies om over te stappen op een elektrische tweewieler.

    Motorrijtuigenbelasting (Wegenbelasting)

    Onze overheid heeft volledig elektrische voertuigen en dus ook motorfietsen vrijgesteld van de wegenbelasting of MRB.

    BPM (Belasting van Personenauto's en Motorrijwielen)

    Volledig elektrische motorfietsen zijn ook vrijgesteld van de BPM.

    Lokale subsidies

    Lokale gemeenten of overheden dragen bij aan de transitie door lokale stimulansen. Deze worden verzameld op Nederland Elektrisch.

    Ondernemersvoordelen

    De ondernemer heeft naast de bovenstaande voordelen nog een aantal andere voordelen. Omdat deze kosten vanuit uw bruto winst (of loonbelasting bij deeltijd ondernemer en werknemer) betaald worden, betaalt u ook nog eens minder inkomstenbelasting. De volgende voordelen zijn van toepassing op een elektrische motorfiets.

    Geen bijtelling over cataloguswaarde
    BTW-Aftrekbaar (21 %)
    MIA (Milieu Investeringsaftrek)
    KIA (Kleinschaligheid Investeringsaftrek 28%) 

     

  • Corona / Covid-19 Maatregelen

    Ook wij worden geconfronteerd met beperkingen. Je bent welkom om een motor te komen bekijken en ook proef te rijden. Bij klachten vragen we je thuis te blijven voor jouw en onze veiligheid. Wel vragen we je een afspraak te maken.
  • Proefrit op Locatie
    Vind je onze lokatie in Barneveld te ver weg, of kun je om andere redenen niet naar ons toe komen? Indien gewenst komen we ook naar jou toe voor een proefrit met één van onze gebruikte motoren. 

    Hier vragen wij wel een vergoeding voor. Besluit je de motor daadwerkelijk te kopen krijg je dit als korting en kost het je dus niets extra. Wij vragen voor een proefrit (max 1 uur) op lokatie € 150,- (incl BTW) Uiteraard leggen we dan het opladen uit en de hoe de motor werkt.

    Voor ons is #Praticewhatyourpreach erg belangrijk en wij komen dan ook met een elektrische auto (Tesla Model X) met trailer of motordrager.
     
  • Over Electric Motorcycles.
    Bij motoren die aan een laadpaal kunnen laden krijgen je van ons een gratis laadpas.

    Als onze prijzen zijn inclusief te naam stellen en de motoren worden nagekeken voor aflevering.

    Voor vragen kun je ons bereiken via mail op info@electricmotorcycles.nl of via de telefoon +31854016222


    Eerst kennis maken met een motor voordat je er één koopt? Huur dan een motor bij ons.

    Wij verkopen regelmatig ook 2e hands motoren van de merken, Brammo, Energica, Johammer, Zero Motorcycles, etc.

    Electric Motorcycles Nederland
    Gildeweg 17-F
    3771 NB Barneveld
    info@electricmotorcycles.nl
    www.electricmotorcycles.nl

    Prijs, druk en typefouten voorbehouden.

    Zoekterrmen: Brammo Empulse, Enertia, Energica Eva, Ego Ego+ EsseEsse9 EsseEsse9+ Eva Ribelle MotoE Zero Motorcycles SR SR/S SR/F DSR Black Forest FX FXS SR/S SR/F ZF14.4 Johammer Snelladen CCS Range Actieradius TryElectric


Opties en Accessoires:
ABS, Alarmverlichting, CCS Snelladen, Cruisecontrol, Key Less, Mia / Kia Mogelijk, Thuislaadkabel, Traction Control, Zwart Frame




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Electric Motorcycles Nederland
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1958 - De introductie van de Duo Glide vindt plaats in 1958, die in navolging van de Hydra Glide nu ook achtervering heeft.
© 2000 - 2021 Motoroccasion