Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Een 5Hd framenummer
Erg mooie motor
- Onze motoren vallen onder de Motorgarantievoorwaarden indien van toepassing.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoeld, Twin Cam 96B™ |
Boring x slag | 95.3|111.1 |
Cilinder inhoud | 1584 |
Comp. verhouding | 9.2:1 |
Kleppen | 2 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische brandstofinjectie (ESPFI) |
Ontsteking | electrisch |
Vermogen | 63|47|5.400 |
Max. koppel | 117|3200 |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 9.31 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.9 |
Topsnelheid | 180 |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | niet instelbare 39 mm telescopische voorvork, veerweg 142 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning instelbare stereodempers, veerweg 110 mm |
Remmen voor | 4-zuigerremklauw |
Remmen achter | 2-zuigerremklauw |
Voorband | MH90-21 54H |
Achterband | 200/55R17 78V |
Wielbasis | 1638 |
Lengte | 2413 |
Breedte | 932 |
Hoogte | 1189 |
Zithoogte | 640 |
Drooggewicht | 298 |
Leverbare kleuren | Vivid Black; Black Pearl; Crimson Red Sunglo (New); Black Denim; Pewter Denim; Crimson Red Denim |
Beschrijving | Zwart powder-coated motorblok met relïefzwarte covers; Zwart "hoefijzervormig" oliereservoir met chromen externe olieleidingen; Zwarte, nostalgische brandstoftankconsole; Grote koplamp; Chromen, isolated riser; Vooraan geplaatste voetsteunen; Standaard passagiersvoetsteunen; Roestvrijstalen drag-style stuur; Badlander™-duozadel uit één stuk |
 | Bergen op Zoom, Noord-Brabant |
 | 0164-236829 |
Een stukje historie: BMW in 1983 - Hans Muth had in 1979 samen met Jan Fellstrom en Hans-Georg Kasten zijn eigen ontwerpstudio "Target Design" opgericht. Target Design tekende de R 65 LS, die veel leek op de Suzuki Katana modellen. Pas in 1983 week men af van de tweecilinderboxermotor, toen de drie- en viercilinder K-modellen werden geïntroduceerd met de BMW K 100-serie en de K 75-serie. Bij deze modellen lag de krukas net als bij de boxermotoren in de lengterichting. Dankzij dubbele bovenliggende nokkenassen, brandstofinjectie en geheel nieuwe frames konden deze modellen veel beter concurreren met andere merken en bovendien aan de strenger wordende milieu eisen voldoen. BMW was voornemens boxermotoren uitsluitend nog in de GS modellen te leveren. De K 100- en K 75-serie konden immers zowel sportief als toeristisch ingestelde klanten bedienen, zowel in de middenklasse als in de zware klasse. Maar vrijwel meteen na de introductie van de K modellen kwamen er klachten van klanten, en later dus ook van dealers en zelfs importeurs. Men wilde de zware boxermodellen terug. Nadat de /7-serie uit productie was gegaan, werden zelfs de nog leverbare R 80 modellen van grotere zuigers en cilinders voorzien, zodat met toch nog 1000cc-BMW's kon kopen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken