Nieuwsbrief:

HARLEY-DAVIDSON  WLC - 1950

Garantie: Ja
4307 Mls
TURQUOISE
OmschrijvingTechniekBetaalgemakBedrijf
Te koop deze prachtige volledig gerestaureerde Liberator van 1950 in een super mooie staat.


H-D wordt rijklaar geleverd. Geen garantie ivm leeftijd van de H-D.

Inruil van alle merken motoren mogelijk en evt inruil van een auto is ook bespreekbaar.

Financiering of Lease evt zakelijke Lease bestaat tot de mogelijkheid.

Onze webshop : www.harleyoudemonninkonline.nl
Website : www.oudemonninkmotors.nl ook voor het huren van een Harley-Davidson.

Openingstijden:
09.00 - 18.00u. dinsdag t/m vrijdag
09.00 - 16.00u. zaterdag
Donderdagkoopavond van 1 April tot 1 Oktober tot 20.00 uur doorlopend.

HARLEY-DAVIDSON OUDE MONNINK MOTORS HENGELO
Rientjesoven 18
7622 HG Borne 074-2040740

NAVIGATIE ADRES: Amerikalaan Hengelo
----3100 m2 H-D Fun-----

Voor meer info of vragen mail naar : sale@oudemonninkmotors.nl

Wij gevestigd op de Veldkamp in Borne/Hengelo in het verlengde van Bauhaus en de Ikea en aan de autosnelweg A1.

Voor het voordelig verzekeren van Uw Harley-Davidson kunt U een offerte aanvragen bij Harley-Davidson Insurance Services www.hd-i.nl




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Oude Monnink Motors
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept. Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs. De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952. De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen. Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
© 2000 - 2019 Motoroccasion