Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Opties en Accessoires: Quikshifter, Wheel striping
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde OHC viertakt parallel tweecilinder met 270° krukas en unicam, 8 kleppen |
Boring x slag | 87 mm x 87 mm |
Cilinder inhoud | 755 cc |
Comp. verhouding | 11.0;1 |
Kleppen | 8 kleppen |
Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / 67 kW bij 9500 tpm |
Max. koppel | 74 Nm bij 7000 tpm |
Koppeling | Natte multiplaatskoppeling, assist/slipper |
Versnellingsbak | 6 VERSNELLINGEN |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15.2 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen diamant |
Vering voor | Showa 41 mm SFF-BP USD, 130 mm veerweg |
Vering achter | Monoschock schokdemper, Pro-link swingarm, 150 mm veerweg |
Remmen voor | Dubbele remschijf 296 mm x 4mm met Nissin radiaal gemonteerde vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | Enkele remschijf 240 mm x 5 mm met eenzuigerremklauw |
Voorband | 120/70ZR-17 |
Achterband | 160/60ZR-17 |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Graphite black,Pearl Glare White,Matte Irridium Grey,Matte Goldfinch Yellow |
Beschrijving | Schud De Korf Wakker

Vergeet het verwachte. Het is tijd voor een nieuwe generatie die de boel op zijn kop zet. Aftrappen doen we met een

nagelnieuw motorblok dat een nieuwe norm in zijn klasse zet qua vermogen. Tel daar een lichtgewicht

chassis bij op dat perfect geslepen is op sportief rijden, strak gewikkeld in verbluffend knappe streetfighter-stijl en de

nieuwe CB750 Hornet is klaar voor de lancering. Niets komt ook maar in de buurt.



Er zoemt wat rond de CB750 Hornet. De geruchten gaan allemaal over de vermogen-tot-gewichtsverhouding. Een geheel nieuwe paralleltwin met opgepompte vortex die de inlaatefficiëntie verbetert en de supersportcilindertechnologie die de wrijving vermindert. Met een piekvermogen van 67,5 kW en een koppel van 75 Nm staat het nieuwe blok garant voor een erg krachtig middenklasse en een opwindende rush doorheen de toeren. Het voelt en klinkt ook geweldig, met erg veel kracht onderin en een opwindende uitlaatnoot erbovenop. Zon krachtige motor in een dergelijk lichtgewicht chassis, betekent dat je maar een ding hoeft te doen. Schrapzetten en genieten. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 | Eibergen, Gelderland |
 | 0545-477404 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken