Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nette CBF 600 ABS
Voor meer informatie kunt u bellen 06-51609377
Welkom bij MB Motoren Klazienaveen
Naast deze motor hebben wij ongeveer nog 40 occasions, die goed onderhouden zijn en scherp geprijsd!
Wij ruilen en kopen ook motoren in!
Ook zijn wij Bovag lid
Wij zijn te bereiken op tel: 0651609377
Of mail naar info@mbmotoren.nl
Wij zijn geopend op de volgende tijden:
Maandag en dinsdag alleen op afspraak
Woensdag van 10uur tot 18uur
Donderdag van 10uur tot 18uur ( s'avonds op afspraak)
Vrijdag van 10uur tot 18uur
Zaterdag van 10uur tot 17uur
Zondag gesloten
Graag tot ziens !!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt 4-cilinder in lijn |
Boring x slag | 65|45.2 |
Cilinder inhoud | 600 |
Comp. verhouding | 11.6:1 |
Kleppen | DOHC, 4 kleppem per cilinder |
Brandstof toevoer | 34mm slanted flat-slide VP-type carburettors |
Ontsteking | Computer gestuurde digitale transistor met electronische vervroeging |
Vermogen | 78.2|58.3|10500 |
Max. koppel | 58|8000 |
Koppeling | Natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.928 |
Overbrenging | O-ring ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Mono-backbone; rectangular-section steel tube |
Vering voor | 41 mm telescoopvork, 120 mm veerweg |
Vering achter | Monoshock schokdemper met 7-voudige instelbare veervoorspanning, 125 mm veerweg |
Remmen voor | 2x296x4.5 mm gecombineerd remsysteem met driezuigerremklauwen en gesinterde remblokken |
Remmen achter | 240x5 mm gecombineerde remsysteem met enkelzuigerremklauw en gesinterde remblokken |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 160/60 ZR 17 M/C (69W) |
Wielbasis | 1480 |
Lengte | 2170 |
Breedte | 765 |
Hoogte | 1230 |
Zithoogte | 785 |
Drooggewicht | 202(drooggewicht |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Op zoek naar een motor of motoronderdelen?
Wij verkopen motoren van merken als Suzuki, Yamaha, Kawasaki, Honda, Ducati en BMW.
Daarnaast voeren wij reparaties en onderhoud uit aan uw motor in onze werkplaats.
We hebben in onze showroom alles wat u als motorrijder nodig heeft, zo kunt u bij ons terecht voor:
Top kwaliteit gebruikte motoren,
Uitstekende service en garantie,
Onderhoud en reparaties van alle merken,
Financiering mogelijkheden,
Inkoop of inruil van uw motor,
35 KW mogelijk, vraag naar de mogelijkheden.
Wilt u meer informatie of heeft u vragen?
U bent van harte welkom in onze shop in Klazienaveen (regio Emmen).
 | Klazienaveen, Drenthe |
 | 06-51609377 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken