 |
| Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt, 16-kleps DOHC 4-cilinder in lijn |
| Boring x slag | 67 mm x 67 mm |
| Cilinder inhoud | 599 cc |
| Comp. verhouding | 12.2:1 |
| Kleppen | DOHC 16 kleppen inline-4 |
| Brandstof toevoer | PGM-DSFI elektronische brandstofinjectie |
| Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
| Vermogen | 117 pk / 88.1 kW bij 13500 tpm |
| Max. koppel | 66 Nm bij 11250 tpm |
| Koppeling | Natte platenkoppeling |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | 2.750 (33/12) |
| Overbrenging | #525 O-ring ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 18 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | |
| Frame | Diamond; Fine Die-Cast aluminium |
| Vering voor | 41 mm volledig instelbare upside-down HMAS cartridge-type telescoopvork, 120 mm veerweg |
| Vering achter | Unit Pro-Link, gasgevulde schokdemper met apart reservoir, veervoorspanning in- en uitgaande instelbare demping, 130 mm veerweg |
| Remmen voor | Twee zwevend gemonteerde 310x4,5 mm hydraulisch bediende remschijven, radiaal gemonteerde 4-zuigerremklauw en sintermetalen remblokken |
| Remmen achter | 220x5 mm hydraulisch bediende remschijf, enkelzuiger remklauw en sintermetalen remblokken |
| Voorband | 120/70 ZR17 (58W) |
| Achterband | 180/55 ZR17 (73W) |
| Wielbasis | 1375 mm |
| Lengte | 2010 mm |
| Breedte | 685 mm |
| Hoogte | 1105 mm |
| Zithoogte | 820 mm |
| Drooggewicht | 155 kg |
| Leverbare kleuren | Italian Red, Graphite Black, Pearl Sunbeam White, Candy Tahitian Blue |
| Beschrijving | Race-DNA van een kampioen

Je hoeft maar terug te blikken op het het World Supersport kampioenschap 2003 om te zien waartoe de CBR600RR al tijdens zijn debuutjaar in staat was. Richt vervolgens je blik op het asfalt en maak kennis met de fijnste 600cc Super Sport die op dit moment te koop is.

Een winnaar word je niet zomaar. In de zeer competitieve raceklasse van de 600cc World Supersport is de combinatie van een CBR600RR en de wil om te winnen echter voldoende. |