Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
EU verantwoordelijke: Honda Motor Europe Ltd Netherland Branch Doornveld 180 - 184 B-1731 Zellik, BE 0207070126 www.honda.nl mc.benelux@honda-eu.com
De CRF110F voelt aan als een grote motorfiets en staat garant voor een pak plezier. Hij is gebouwd voor acht- tot elfjarigen en heeft een robuust frame, een elektrische starter en een betrouwbare viertaktmotor. Het is het perfecte opstapmodel naar de meer competitiegerichte 125cc en 150cc MX- en enduromachines.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Luchtgekoelde 4-takt SOHC 1 cilinder |
Boring x slag | 52.4 mm x 52.4 mm |
Cilinder inhoud | 110 cc |
Comp. verhouding | 9,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | DC-CDI |
Ontsteking | |
Vermogen | |
Max. koppel | 10.2 Nm bij 4 tpm |
Koppeling | Nat, Multiplaat |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 43 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen Diamantframe |
Vering voor | 31mm Telescopische vork |
Vering achter | Pro-Link single Shock |
Remmen voor | 220mm Hydraulische schijf |
Remmen achter | 95mm Trommelrem |
Voorband | 70/100-19 |
Achterband | 90/100-16 |
Wielbasis | 1254 mm |
Lengte | 1770 mm |
Breedte | 740 mm |
Hoogte | 1010 mm |
Zithoogte | 735 mm |
Drooggewicht | 88 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM |
Passie voor motoren.
Sinds 1956 is dat de drive achter Mulders Motorcycles in Veendam (Groningen).
Eigenaar Jan Renken en zijn team van deskundige verkopers en monteurs zijn zelf fervente motorrijders. Ze weten als geen ander wat het is om u koning op de weg te laten voelen ... Mulders Motorcycles beschikt over een zeer moderne werkplaats, waar u prima terecht kunt voor onderhoud en reparatie.
Bij Mulders Motorcycles is uw motor, scooter, brommer, quad enzo-voort in prima handen zodat u atijd veilig onderweg bent. Met standaard meer dan 150 nieuwe en gebruikte motoren op voorraad is Mulders Motorcycles de grootste motordealer in Noord-Nederland.
Of u nou een nieuwe motor of een occasion wilt kopen, Mulders Motorcycles is de motorzaak waar u moet zijn. Tuningspecialist. In motor en motorcross tuning optimalisering van het koppel en vermogen, zodat uw motorfiets (KTM, Honda, occasions) goed koppel en vermogen vasthoudt en direct reageert na gas geven. Bijkomend voordeel is dat een goed afgestelde motor zuiniger is.
 |
Mulders Motorcycles |
|
Vrijheidsweg 19
Veendam
Plan de route
|
 |
0598-614506
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken