 |
| Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt 90° V4 |
| Boring x slag | 72 mm x 72 mm |
| Cilinder inhoud | 782 cc |
| Comp. verhouding | 11.6:1 |
| Kleppen | 16-kleps DOHC |
| Brandstof toevoer | PGM-FI elektronische brandstofinjectie |
| Ontsteking | Computergestuurde digitale transistor met elektronische vervroeging |
| Vermogen | 105 pk / 80 kW bij 10500 tpm |
| Max. koppel | 75 Nm bij 8500 tpm |
| Koppeling | Natte platenkoppeling |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen |
| Verhouding | 2.846 (37/13) |
| Overbrenging | O-ring ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 22 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | Diamond; triple-box-section aluminium twin-spar |
| Vering voor | 43 mm HMAS cartridge telescoopvork met verstelbare veervoorspanning, 109 mm veerweg |
| Vering achter | Pro-Link met gas gevulde HMAS demper, veervoorspanning 7-voudig instelbaar en instelbare uitgaande demping, 120 mm veerweg |
| Remmen voor | Twee 296 x 4,5 mm hydraulisch bediende zwevende remschijven, 3-zuiger remklauwen (*ABS) en sintermetalen remblokken |
| Remmen achter | 256 x 6 mm enkele schijfrem met Dual-CBS ondersteunde driezuigerremklauw en sintermetalen remblokken |
| Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
| Achterband | 180/55 ZR 17 M/C (73W) |
| Wielbasis | 1460 mm |
| Lengte | 2120 mm |
| Breedte | 735 mm |
| Hoogte | 1195 mm |
| Zithoogte | 805 mm |
| Drooggewicht | 249 (rijklaar gewicht) kg |
| Leverbare kleuren | Pearl Sunbeam White / Graphite Black (with Ross White wheels) |
| Beschrijving | VFR800F. Duursporter.

De mooiste duursport die men zich kan indenken? Motorrijden, maar dan wel met de nieuwe VFR800F, onze ranke sporttourer. Een compacte, elegante machine waarvan de krachtige V4 elke dag weer met verbluffend gemak topprestaties weet neer te zetten.

De VFR800F treedt met zijn charisma in de sporen van zijn legendarische voorgangers. In alle opzichten overtreft hij die zelfs. Met dank aan de 106 pk sterke V4 met variabele kleptiming! Met een ultramodern rijwielgedeelte, mono-swingarm en ABS maakt deze machine ook langere, sportieve ritten tot een waar genot, temeer omdat nog tal van andere interessante features tot de standaarduitrusting behoren. Zo moet duursport voor motorrijders zijn! |