Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2022
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Eencilinder viertaktmotor |
Boring x slag | 89 mm x 89 mm |
Cilinder inhoud | 373.2 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / 32 kW bij tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | PASC™ antihopping-koppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 9.5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Vakwerkbuizenframe, gepoedercoat |
Vering voor | WP Upside-Down Ø 43 mm |
Vering achter | WP-monoschokdemper |
Remmen voor | Vaste, radiaal gemonteerde vierzuiggerremklauw met schijf |
Remmen achter | Zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1.357 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De VITPILEN 401 is een frisse, ongecompliceerde en nieuwe benadering van het motorrijden. Hij is subtiel, stijlvol en ontdaan van alles wat onnodig is. Het minimalistische en tegelijk progressieve ontwerp opent nieuwe mogelijkheden voor de motorcultuur en maakt urban motorrijden toegankelijker en uitnodigender dan ooit tevoren. Een motor voor vooruitstrevende, ruimdenkende rijders die waarde hechten aan uitzonderlijk design en op zoek zijn naar nieuwe manieren om hun stad te verkennen. |
| Dealerschappen: CAN-AM, HUSQVARNA, KAWASAKI, KTM |
Vos Oss Motoren, verkoop en onderhoud van motoren en scooters. Wij zijn erkend motordealer van: Kawasaki, KTM, Can-Am, Husqvarna en nog een aantal scooter merken.
Onze monteurs zijn gespecialiseerd in hun werk en helpen u graag!
Voor meer informatie gaat u naar: www.vos-oss.nl
 | Oss, Noord-Brabant |
 | 0412-667722 |
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept.
Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs.
De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952.
De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen.
Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken