Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Ga verder dan ooit tevoren met je ultieme reisgenoot. De nieuwe Versys 1100 biedt comfort voor lange afstanden, vertrouwen op elke weg en een nieuw motorblok met meer vermogen en koppel voor meer souplesse. Bereid je voor om je horizon te verbreden met flexibele bagagemogelijkheden en moderne rijhulpsystemen.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 77|59 |
Cilinder inhoud | 1099 |
Comp. verhouding | 11,8:1 |
Kleppen | 6 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ø38 mm x 4 (Keihin) met ovale gaskleppen |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 135|99| |
Max. koppel | 112|7600 |
Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.692 (35/13) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 21 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Aluminium twin-tube frame |
Vering voor | 43 mm upside down voorvork, met traploos instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontale Back-link, gasgevulde schokdemper, traploos instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele, semizwevende 310 mm wave-type remschijven Dubbele remklauwen met 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele 250mm wave-remschijf met enkelzuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 M/C (58W) |
Achterband | 180/55 ZR 17 M/C (73W) |
Wielbasis | 1520 |
Lengte | 2270 |
Breedte | 895 |
Hoogte | 1490 |
Zithoogte | 840 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: BMW, KAWASAKI |
Motor Venray:
Op de grens van Noord Brabant en Limburg vindt u Motor Venray, een van de mooiste motorzaken in ons land.
Gemakkelijk bereikbaar (A73, afslag 9) op industrieterrein De Hulst kan de echte motorliefhebber hier zijn hart ophalen aan het beste wat de Europese en Japanse motorwereld te bieden heeft.
 | Venray, Limburg |
 | 0478-588588 |
Een stukje historie: BMW in 1994 - Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken