Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2018
Garantie: Afl pakket meerprijs
Nette Kawasaki Vulcan S voorzien van handvatverwarming en bagagerekje op de plaats van de duo-zitting.
De prijzen van onze nieuwe motorfietsen en scooters zijn altijd inclusief afleveringskosten. Wij bieden tegen aantrekkelijke tarieven diverse BOVAG garantiepakketten aan op onze gebruikte motorfietsen. Informeer hiervoor bij onze verkoopafdeling.
Voordelig en goed verzekeren? kijk op www.motoportveldhoven.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt parallel-twin |
Boring x slag | 83,0 mm x 83,0 mm |
Cilinder inhoud | 649 cc |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | DOHC, 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 2 x φ38 mm, met hulpgaskleppen |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 61 pk / 45,0 kW bij 7,500 tpm |
Max. koppel | 63,0 Nm bij 6,600 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Perimeter, hoogsterktestaal |
Vering voor | Telescopische voorvork, φ41 mm |
Vering achter | Schuingeplaatste monoschokdemper met stelknop voor veervoorspanning |
Remmen voor | Enkele 300 mm-schijf. Remklauw: dubbele zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm-wave-schijf. Remklauw: enkele zuiger |
Voorband | 120/70R18M/C 59H |
Achterband | 160/60R17M/C 69H |
Wielbasis | 1,575 mm |
Lengte | 2,310 mm |
Breedte | 880 mm |
Hoogte | 1.100 mm |
Zithoogte | 705 mm |
Drooggewicht | 229 kg |
Leverbare kleuren | Pearl Lava Orange, Metallic Flat Spark Black |
Beschrijving | Met de Vulcan S scoorde Kawasaki een regelrechte hit. Eindelijk een écht nieuw Cruiser concept met een krachtig staand 650cc tweecilinder blok, een volkomen eigen gezicht en de beste handling in zijn klasse.



En alsof dat nog niet onderscheidend genoeg was introduceerde Kawasaki ook nog eens een unieke lijn Ergo-fit accessoires voor de Vulcan S, waardoor werkelijk iedereen een perfecte rijpositie op deze Urban Hero kan vinden.

 |
Bij MotoPort staan duizenden gebruikte kwaliteitsmotoren, zo goed als nieuw, van alle merken en in alle prijsklassen. Zo hebben we voor elk wat wils. Of je nu op zoek bent naar een sportieve motor, een toermotor, of een heerlijke cruiser, in het uitgebreide aanbod vind je zeker de motor waar je naar op zoek bent.
 | Veldhoven, Noord-Brabant |
 | 040-2012542 |
Wist u dat: In de motortaal "Liberator" betekent: Benaming voor de v-twin 750CC zijklep Harley-Davidsons die met de troepen van de Amerikanen en Canadezen meekwamen om Europa te bevrijden. Harley-Davidson maakÂte deze legermotorfiets zowel voor het Amerikaanse als voor het Canadese leger. De officiële fabrieksaanduiding is WLA voor de Amerikaanse uitvoering, WL staat voor de typeaanduiding van 750CC (de a staat niet voor American zoals vaak wordt gedacht,
maar voor army en de C in WLC voor Canadian).Tussen 1941 en 1946 werden er in totaal circa 90.000 door de Harley-Davidson fabriek in Milwaukee gemaakt. De naam Liberator, letterÂlijk bevrijder, werd pas na de bevrijding aan dit type motorfiets toegekend. De WLA en WLC verschilden op details van elkaar (ondermeer voorvork, luchtfilter, achterlicht, verwisselbare voor- en achterwielen, plaats van de koplamp). De Liberator was primair een ordonnansmotorfiets, al werd er later tevens een gevechtsuitvoering van de WLA gemaakt, voorzien van een geweerhouder voor een Thompson-machinegeweer. In 1943 was echter al duidelijk dat de rol van de WLA/WLC beperkt zou blijven tot ordonnanstaken en werd een veel prominentere rol weggelegd voor de jeep. Toen werd al duidelijk dat de meeste Liberators voorbestemd waren om dumpmotorfietsen te worÂden. Duizenden van deze legermotorfietsen, soms nog nieuw in de krat, alsmede vele tonnen reserveonderdelen werden in Europa achtergelaten en ook in Nederland verhandeld. Voor een grijpstuiver waren ze te koop en ze vonden dan ook hun weg als goedkoop vervoermiddel naar politie, marechaussee, wegenÂwacht en tal van particulieren. De verspreiding van Liberators heeft ertoe bijgedragen dat in Nederland de naam Harley-Davidson algemeen bekend werd en onlosmakelijk met een legermotorfiets werd verbonden. De belangstelling voor moÂtorfietsen bereikte in de jaren zestig een dieptepunt en LibeÂrators werden (veelal door studenten die zich nog geen auto konden permitteren) voor een habbekrats aangeschaft. Vanaf de jaren zeventig ontwikkelde zich een bredere interesse voor de 750CC Liberators, vooral onder werkende jongeren. Voor velen van hen werd de Liberator de opstap naar een zwaardere Harley-Davidson van recentere datum. In Nederland heeft de Liberator veel betekend voor de naoorlogse populariteit van het merk Harley-Davidson. Menig berijder van een nieuw tyÂpe Harley-Davidson heeft zijn eertijds aangeschafte Liberator aangehouden en in de schuur o f zelfs in de huiskamer staan. Momenteel zijn er naar schatting zo’n zesduizend Liberators in Nederlandse handen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken