 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 1,043 cc |
Comp. verhouding | 11,8:1 |
Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 38 mm met ovalen hulpsmoorkleppen |
Ontsteking | |
Vermogen | 142 pk / 104,5 kW bij 10,000 tpm |
Max. koppel | 111 Nm bij 7,300 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Dubbel buis frame, aluminium |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met traploze compressie, uitgaande demping en instelbaare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontale back-link, gasgevuld, met traploze uitgaande demping en op afstand instelbare veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbel radiale montage, monobloc, tegenover liggend 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1,440 mm |
Lengte | 2,100 mm |
Breedte | 790 mm |
Hoogte | 1,185 mm |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | 235 kg |
Leverbare kleuren | Candy Lime Green/Metallic Carbon Gray, Metallic Spark Black/Metallic Graphite Gray, Metallic Matte Fusion Silver/Metallic Flat Spark Black |
Beschrijving | De unieke Kawasaki Z1000SX combineert Supersport prestaties met het comfort van een tourmotor.

Met zijn schitterende styling, de meest moderne elektronica en sublieme

bagagemogelijkheden is de Z1000SX dan ook al jaren de absolute koning van het

Sports Touring segment. Afgelopen seizoen werd de Z1000SX al geheel

vernieuwd en voor 2018 doet Kawasaki er nog een schepje bovenop met

drie schitterende nieuwe kleurstellingen. |