 |
| Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt viercilinder-in-lijn |
| Boring x slag | 77.0 mm x 77.0 mm |
| Cilinder inhoud | 1043 cc |
| Comp. verhouding | 11.8:1 |
| Kleppen | DOHC, 16 kleppen |
| Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: ø38 mm x 4 (Keihin), met ovale gaskleppen |
| Ontsteking | Digitaal |
| Vermogen | 138 pk / 101.5 kW bij 9600 tpm |
| Max. koppel | 110 Nm bij 7800 tpm |
| Koppeling | Meervoudige natte platenkoppeling, handbediend |
| Versnellingsbak | 6 versnellingen, sequentieel |
| Verhouding | 2,571 (39/15) |
| Overbrenging | O-ring ketting |
| Starter | electrisch |
| Tankinhoud | 15 liter |
| Topsnelheid | |
| ABS | ja |
| Frame | Aluminium twin-tube |
| Vering voor | 41 mm upside down voorvork, met traploos instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning, veeruitslag 120mm |
| Vering achter | Horizontale Back-link, gasgevulde schokdemper, traploos instelbare uitgaande demping en afstelbare veervoorspanning , veeruitslag 135 mm |
| Remmen voor | Dubbele, semizwevende 300 mm wave-type remschijven radiaal gemonteerd met 4 zuiger |
| Remmen achter | Enkele schijf, 250 mm wave-type met 1 zuiger |
| Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
| Achterband | 190/50ZR17M/C (73W) |
| Wielbasis | 1400 mm |
| Lengte | 2090 mm |
| Breedte | 705 mm |
| Hoogte | 1115 mm |
| Zithoogte | 815 mm |
| Drooggewicht | 218 kg |
| Leverbare kleuren | Candylime geern/ebony, Ebony/flat ebony |
| Beschrijving | De filosofie van Kawasaki in één woord. Denk aan ‘Z’ en u denkt aan Kawasaki. De Z heeft altijd gestaan voor de meest opwindende ‘naked bikes’. Een krachtige verschijning die garant staat voor pittige ritten voor rijders met lef. De Kawasaki Z-serie was altijd al compromisloos en de nieuwe Z1000 is de minst compromisloze tot nu toe. Het Z-genot mag nooit verstoord worden door motortrillingen. Een zorgvuldig getuned subframe zorgt ervoor dat de rijder geen enkele trilling voelt |